۱۳ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۸
کد خبر: 81557221
T T
۰ نفر
طبيعت آذرشهر پذيراي مسافران و گردشگران روز طبيعت مي شود

تبريز- ايرنا - مناطق سرسبز و دلنواز آذرشهر در روز 13 فروردين كه روز طبيعت نامگذاري شده است، مسافران و گردشگران اين روز را مهمان كرده و روح و روان آنان را نوازش مي كند.

به گزارش ايرنا همه ساله بسياري از مسافران و گردشگران طبيعت روز سيزده فروردين را در دامن كوه ها و باغات شهرستان آذرشهر سپري كرده و از طراوت و شادابي آن قوت كار و تلاش اخذ مي كنند.

منطقه توريستي و سرسبز قرمزگل آذرشهر ازمناطق گردشگري و بسيار باصفا است كه در روز طبيعت گردشگران زيادي از شهرهاي مختلف بويژه مركز استان به همراه خانواده هاي خود در آن چادر سيزده بدر بر پا مي كنند.

بيشتر گردشگران روز سيزده بدر در حاشيه روستاي هاي گواهير، قرمزگل، صغايش، جراغيل، آلمالوداش، قاضي جهان، غله زار و ديگر باغات و جاهاي ديدني شهرستان آذرشهر اتراق مي كنند.

طبيعت هم همانند ديگران نعمات بزرگ خداوند منان از موهبت هاي بزرگ و گرانقدر خالق هستي است كه لازم است هر زماني در حفظ و نگهداري آن سعي و تلاش كرده و از آن به شكل صحيح استفاده كنيم.

از ديگر جاهاي ديدني شهرستان آذرشهر مي توان اطراف سد خاكي ينگجه ، روستاي قديمي جراغيل و مسجد سنگي اين روستا، گورستان و مسجد و معبد مهر باستاني روستاي باداميار ، دربند الوانق ، آب معدني تاپ تاپان ، آب شور قزل داغي و طبيعت جذاب اطراف شهرهاي آذرشهر، گوگان و ممقان را نام برد.

بر اساس همين گزارش فرماندار آذرشهر در جلسه هماهنگي خدمات رفاهي مسافران و مهمانان روز طبيعت گفت: همه دستگاه هاي اجرايي و انتطامي و همچنين خدماتي و شهرداريهاي اين شهرستان آمادگي كامل دارند كه امكانات لازم را فراهم كنند.

عليار راستگو با اشاره به نزديكي آذرشهر به مركز استان و وجود فضاها و طبيعت بكر گردشگري آن خاطرنشان كرد: در روز طبيعت منطقه آذرشهر ميزبان و گردشگاه خيلي از مسافران و مهمانان تعطيلات نوروزي و روز طبيعت است.

وي با تاكيد بر حفظ و حراست و نگهداري از مواهب طبيعت ياد آوري كرد: اين نعمات گرانقدر الهي متعلق به همه نسل ها است و نبايد اجازه دهيم طبيعت تخريب شود.

شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري جنوب غربي تبريز واقع شده است.

7226/1756

سرخط اخبار استان‌ها