۱۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81556804
T T
۰ نفر

برگزاري جشنواره موسيقي عاشيقلار در منطقه آزاد ارس

۱۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81556804
برگزاري جشنواره موسيقي عاشيقلار در منطقه آزاد ارس

تبريز - ايرنا - جشنواره موسيقي عاشيقلار همزمان با ايام نوروز همه روزه در منطقه آزاد ارس برگزار مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي منطقه آزاد ارس، اين جشنواره در طول ايام نوروز در محل دايمي نمايشگاه صنايع دستي، سوغات، هدايا و توليدات منطقه آزاد ارس در شهرستان جلفا برگزار و تاكنون با استقبال پرشور گردشگران مواجه شده است.

گروه هاي هنري عاشيقلار از شهرستان هاي مختلفي همچون تبريز، اروميه و اردبيل در ايام نوروز در اين منطقه حضور يافته و براي مهمانان نوروزي موسيقي سنتي و محلي اجرا مي كنند.

ستاد هماهنگي خدمات سفر منطقه آزاد ارس با ده ها ويژه برنامه هاي نوروزي و برنامه متنوع ورزشي، فرهنگي، تفريحي و سياحتي ميزبان مهمانان نوروزي است.

منطقه آزاد تجاري و صنعتي ارس در شمال غرب ايران و در 135 كيلومتري مركز استان آذربايجان شرقي قرار دارد و با چهار محدوده جلفا، نوردوز، خداآفرين و قلي بگلو، در شمال غرب ايران با كشورهاي آذربايجان و ارمنستان هم مرز است.

اين منطقه با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سال 84 فعاليت خود را در زمينه هاي توليدي، صنعتي و گردشگري آغاز كرد.

منطقه آزاد ارس به دليل وجود ظرفيت ها و جاذبه هاي گردشگري تاريخي و طبيعي، هرساله شاهد خيل عظيم گردشگران نوروزي است و در اين زمينه مي توان به وجود كليساي تاريخي سنت استپانوس كه در يونسكو ثبت جهاني شده است، حرم حضرت جرجيس نبي (ع)، حرم مطهر امامزاده سيد محمد آقا واقع در روستاي نوج مهر و حرم مطهر امامزاده سيد شعيب (ع) واقع در روستاي دوزال اشاره كرد.

وجود كليساهاي تاريخي چوپان، سنت استپانوس و كليساي ننه مريم نيز از جمله اماكن تاريخي حاشيه رود ارس است كه به دليل اهميت و قدمت زياد كليساي سنت استپانوس و واقع شدن محل اين كليسا در دامنه كوه و جنگل دره شام كه فضاي طبيعي - تاريخي را با در آميخته، تعداد زيادي از گردشگران داخلي و خارجي را به سوي اين منطقه جذب مي كند.

2090/1756