۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81556146
T T
۰ نفر
امام جمعه اراك:12 فروردين يادآور حمايت ملت  ايران از نظام اسلامي است

اراك- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان مركزي با صدور بيانيه اي اعلام كرد: 12 فروردين يادآور حمايت هاي همه جانبه ملت فهيم ايران از نظام اسلامي است.

در اين بيانه كه نسخه اي از آن روز چهارشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت،آمده است: 12 فرودين يادآور خاطره حماسه بزرگ ملت ايران در برقراري نظام جمهوري اسلامي و تحقق شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي است و نشان مي دهد كه ‏مردم مبارز ايران ملتي عدالت‌خواه و‌آزادي‌طلب هستند و هرگز اجازه دخالت در تعيين سرنوشت خود را به ‏بيگانگان نمي‌دهند.

در اين بيانيه امده است: ملت آگاه، آزاده و فهيم ايران اسلامي در 12 فروردين ماه سال 1358 با رأي ‏قاطع آري خود به نظام جمهوري اسلامي ايران، انقلاب اسلامي خود را ‏تثبيت نموده و بر نوع و شكل حكومتي كه مورد اتفاق ملت بزرگ ايران بود، مهر تأييد زدند.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: يوم‌الله 12 فروردين سرآغازي بر حيات واقعي اسلام در عصر دنيا داران جاه طلب و ‏زورمداران هواپرست است كه از معنويت و روحانيت گسسته و سعادت ابدي خود را در پيروي از اميال و آرزوهاي ‏مادي و حيواني جستجو مي‌نمايند.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان مركزي نيز با صدور بيانيه اي به مناسبت 12 فروردين ماه اعلام كرد: يوم‌الله 12 فروردين ؛ تجلي واقعي اراده و عزم راسخ در تعيين سرنوشت كشور و نظام و نشان از روحيۀ استقلال طلبي و آزاديخواهي ملت بزرگ و رشيد ايران اسلامي است كه با راي اكثريت قاطع مردم (2/98 درصد) در رفراندومي ملي بروز و ظهور يافت.

در اين بيانيه آمده است: بدون شك ملت رشيد ايران اسلامي در سال جاري كه به تدبير حكيمانه مقام معظم رهبري به نام دولت و ملت، همدلي و همزباني نامگذاري شده، مي‌كوشد تا با عزم راسخ ملي و همدلي و صميميت دوسويه دولت و ملت ، در جهت اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به سمت فتح قله‌هاي پيشرفت و عدالت و تحقق منويات مقام معظم رهبري گام هاي اساسي بردارند.

سپاه ناحيه اراك نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد: 12 فروردين يادآور خاطره حماسه بزرگ ملت ايران در برقراري نظام جمهوري اسلامي و نماد عدالتخواهي و آزادي طلبي ملت اين سرزمين است.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: ملت آزاده و فهيم ايران اسلامي در 12 فروردين سال 1358 با راي قاطع خود به نظام جمهوري اسلامي، انقلاب خود را تثبيت كرده و بر نوع حكومتي كه مورد اتفاق ملت ايران بود مهر تاييد زد.

12 فروردين سال 1358 اولين همه پرسي در نقاط مختلف ايران برگزار شد كه در آن بيش 98 درصد از مردم به نظام جمهوري اسلامي راي آري دادند و اين روز از سوي امام خميني(ره) به نام روز جمهوري اسلامي نامگذاري شد.

3017/6012

سرخط اخبار استان‌ها