۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81554961
T T
۰ نفر

یك قلاده پلنگ در تصادف جاده كازرون به شیراز تلف شد

۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81554961
یك قلاده پلنگ در تصادف جاده كازرون به شیراز تلف شد

شیراز - ایرنا - روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست فارس اعلام كرد : متأسفانه یك قلاده پلنگ و از گونه های ارزشمند محیط زیست بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور كازرون به شیراز تلف شد.

به گزارش دریافتی ایرنا ، روابط عمومی محیط زیست فارس روز دوشنبه اعلام كرد: شامگاه 9 فروردین ماه 94 یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان شهرستان كازرون پس از دریافت گزارش تلفنی مبنی بر وقوع حادثه تصادف جاده ای یك قلاده پلنگ در فاصله 10 كیلومتری شهر كازرون با لاشه یك قلاده پلنگ تلف شده مواجه شدند.

پس از بررسی دقیق محرز گردید علت مرگ برخورد سرحیوان با خودرو ( به احتمال زیاد سواری) بوده ، خودرو مورد نظر شناسایی نگردیده است .

این گزارش می افزاید : در لاشه پلنگ هیچ گونه اثری از شكستگی اندام ها و پارگی پوست مشاهده نمی گردد.اما خونریزی از ناحیه گوش چپ و دهان (دندانها و فك فاقد شكستگی می باشند) رویت شده است.

با توجه به وجود رودخانه در پایین دست جاده مذكور،علت احتمالی گذر پلنگ از جاده، دسترسی به آب بوده است.

جنسیت این پلنگ نر و سن آن حدود پنج سال تشخیص داده شده و لاشه آن به منظور بررسی های بیشتر كارشناسی، به اداره كل حفاظت محیط زیست فارس انتقال داده شده است.

دو ماه گذشته نیز بر اثر برخورد یك دستگاه خودرو در حاشیه پارك ملی بموی شیراز با یك قلاده پلنگ منجر به زخمی شدن و در نهایت تلف شدن این حیوان نادر گردید.

شهرستان كازرون در فاصله 140 كیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد .

7372/6113/ 5054