۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81554873
T T
۰ نفر

شمار تصادف های نوروزی در استان بوشهر 45 درصد كاهش یافت

۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81554873
شمار تصادف های نوروزی در استان بوشهر 45 درصد كاهش یافت

بوشهر- ایرنا - فرمانده پلیس راه استان بوشهر گفت: همراهی و مشاركت رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث كاهش 45 درصدی شمار تصادف های فوتی و جرحی در ایام نوروز در این استان شده است.

سرهنگ جابر پاپری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اكنون حجم ترافیك در جاده ورودی استان بوشهر از سمت فارس بالاست.

وی یادآورشد: مسیرهای دیلم - گناوه، گناوه - بوشهر، ساحلی از گناوه به بوشهر و كنار تخته - دالكی به سمت بوشهر از مسیرهای پرتردد استان بوشهر درروزهای باقیمانده از تعطیلات نوروزی است.

فرمانده پلیس راه استان بوشهر اضافه كرد: باتوجه به اینكه بیشتر واژگونی خودروها ناشی از خستگی، خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئن است به رانندگان توصیه می شود پس از هر دو ساعت رانندگی مدت 15 تا 20 دقیقه استراحت كنند.

سرهنگ پاپری ادامه داد: به دلیل لغزنده بودن جاده های استان بوشهر رانندگان با رعایت فاصله طولی، سرعت مطمئنه و استفاده از تجهیزات زمستانی برای خودروها مانع از بروز حوادث دلخراش شوند.

وی گفت: از زمان اجرای طرح نوروزی 25 اسفند پارسال تاكنون 507 دستگاه خودرو و موتورسیكلت كه رانندگان آنها قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نكرده اند در استان بوشهر توقیف شده اند.

فرمانده پلیس راه استان بوشهر با بیان اینكه از این شمار 332 دستگاه خودرو است، اظهار كرد: براساس قانون اگر راننده ای همزمان دو تخلف مخاطره آمیز مرتكب شود پلیس می تواند وسیله نقلیه اش را به مدت 72 ساعت در پاركینگ توقیف كند.

وی گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ از جمله تخلف های مخاطره آمیز هستند.

سرهنگ پاپری افزود: طرح نوروزی پلیس كه از 25 اسفند پارسال شروع شده تا 15 فروردین ماه جاری ادامه داد.

2077/6045
۰ نفر