۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹
کد خبر: 81553072
T T
۰ نفر
700 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و طبیعی قزوین بازدید كردند

قزوین - ایرنا - قائم مقام ستاد هماهنگی خدمات سفر قزوین گفت: بیش از 700 هزار نفر از 27 اسفند تا هفتم فروردین از جاذبه های تاریخی و طبیعی این استان بازدید كرده اند.

منوچهر حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 118 هزار و 90 نفر گردشگر در محل های پیش بینی شده اسكان یافته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین از تردد بیش از چهار میلیون خودرو از بزرگراه ها و جاده های اصلی استان قزوین در مدت یاد شده خبر داد و با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی، گفت: با وجود ترافیك نیمه سنگین در بزرگراه های این استان در ایام نوروز با تلاش های پلیس راه، راهداران و سایر عوامل امدادی و همكاری مردم، عبور و مرور خودروها روان و بدون هیچ گونه مشكل انجام می شود.

وی اظهار كرد: پیش بینی می كنیم نوروز 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل بین 15 تا 20 درصد به حجم خودروهای عبوری و گردشگران استان قزوین افزوده شود.

براساس اعلام مسوولان، پارسال حدود 7 میلیون خودرو در ایام نوروز از بزرگراه ها و جاده های اصلی استان قزوین عبور كردند.

در نوروز 93 همچنین حدود یك میلیون و 200 هزار مسافر و گردشگر حداقل برای یك شب در استان قزوین اقامت گزیدند.

استان قزوین دارای شش هزار 671 كیلومتر راه است كه 217 كیلومتر آن آزادراه، 267 كیلومتر بزرگراه، یك هزار و 367 كیلومتر راه اصلی و فرعی و چهار هزار و 820 كیلومتر راه روستایی است.

استان قزوین با دارا بودن یك هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی، كمتر از یك درصد مساحت كشور را در برگرفته است.

قزوین همراه با تبریز و اصفهان یكی از سه پایتخت ایران در دوره صفویه بوده و بسیاری از آثار و بناهای تاریخی این استان متعلق به این دوره است.

عمارت و موزه چهلستون، سردر عالی قاپو، آستان مقدس امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع)، مسجد جامع عتیق، مسجد النبی(ص)، بازار و سرای سعدالسلطنه، بقعه چهار انبیا، میمون قلعه، خانه و حسینیه امینی ها، كلیسای كانتور، آرامگاه حمدالله مستوفی، آب انبار سردار، مسجد مدرسه سردار، گراند هتل،عمارت شهرداری،عمارت سپهدار، موزه حمام قجر، باغستان های سنتی یك هزار ساله، دریاچه اوان، قلعه الموت، پل شاه عباسی، قلعه سمیران،آبگرم یله گنبد و برج های دو قلوی خرقان از جمله مكان های مطرح تاریخی و طبیعی استان قزوین به شمار می روند كه سالانه پذیرای هزاران گردشگر از نقاط مختلف كشور هستند.

2077/3013/6128
۰ نفر