۶ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81551489
T T
۰ نفر
عمليات جستجو براي نجات جان سه كوهنورد خرمدره اي گرفتار در برف و كولاك آغاز شد

زنجان - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر زنجان گفت: تيمهاي امداد كوهستان جمعيت هلال احمر اين استان، از اوايل صبح امروز (پنجشنبه) عمليات جستجو براي نجات سه كوهنورد خرمدره اي گرفتار در برف و كولاك را آغاز كردند.

علي طاهري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين سه نفر كه روز گذشته (چهارشنبه) به منظور كوهنوردي عازم كوههاي منطقه سندان خرمدره شده بودند هنگام بازگشت، به دليل بارش برف و وقوع كولاك مسير را گم كرده و براي نجات جان خود با استفاده از تلفن همراه با تلفن 112 نداي امداد جمعيت هلال احمر تماس گرفته و درخواست كمك كردند.

وي زمان تماس اين كوهنوردان را حوالي ساعت هفت شب گذشته ذكر و اظهار كرد: با توجه به تاريك شدن هوا و وجود برف سنگين و وقوع كولاك عمليات جستجو و نجات بسيار سخت و شايد هم غيرممكن بود بنابراين آنها از طريق تلفن همراه به نزديكترين جان پناه راهنمايي و هدايت شدند تا از گزند برودت هوا، برف و كولاك در امان بمانند.

طاهري افزود: هم اكنون دو تيم امداد كوهستان جمعيت هلال احمر زنجان در قالب هشت امدادگر و نجات گر با تجهيزات مورد نياز در منطقه حضور دارند تا اين سه كوهنورد را به آغوش خانواده هايشان باز گردانند.

قله سندان به عنوان بلندترين قله استان زنجان با 3020 متر ارتفاع در شهرستان خرمدره در 85 كيلومتري مركز استان زنجان واقع شده است.

597/8066/6085
۰ نفر