۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81551244
T T
۰ نفر
مسافران نوروزي به اينترنت بي‌سيم رايگان مراكز اقامتي اعتماد نكنند

سمنان - ايرنا - رييس پليس فتاي استان سمنان تاكيد كرد: مسافران نوروزي به اينترنت بي‌سيم رايگان هتل و محل‌هاي اقامتي اعتماد نكنند و تا جاي ممكن از آن استفاده نكنند.

به گزارش روز چهارشنبه مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان سمنان، سرهنگ سيدعلي ميراحمدي افزود: شهروندان اسكان يافته در هتل‌ها و ديگر مراكز اقامتي براي انجام امور بانكي يا چك كردن حساب‌هاي كاربري از اينترنت بي‌سيم اين مراكز تا حد ممكن استفاده نكنند.

وي با اشاره به استفاده روز افزون از ابزارهاي مجهز به واي فاي در بين مردم، تصريح كرد: اين امر باعث ارايه اينترنت بي‌سيم در بسياري از اماكن عمومي مانند رستوران، كتابخانه، فرودگاه و .. شده است.

وي افزود: بسياري از شبكه هاي ارايه دهنده اينترنت بي‌سيم رايگان داراي امنيت لازم و مناسب نيستند و اطلاعات كاربران ممكن است در معرض سوءاستفاده قرار گيرد.

ميراحمدي به كاربران توصيه كرد: شهروندان اطلاعات شخصي و بانكي خود را در رايانه ها ذخيره نكنند، از اشتراك‌گذاري اطلاعات خود در طول سفر خودداري كنند و پس از اتمام استفاده از حساب كاربري، از گزينه خروج استفاده كنند.

رييس پليس فتاي استان سمنان ادامه داد: مسافران نوروزي براي اتصال دستگاه خود به اينترنت بي‌سيم يا واي فاي از گذرواژه داراي امنيت بالا استفاده كنند و در صورت استفاده نكردن از اينترنت، واي فاي دستگاه خود را خاموش نگه دارند.

پليس فتا(پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات) به منظور ايجاد امنيت در فضاي سايبري و مجازي ايجاد شده است و توصيه هاي مهمي به كاربران براي كاهش امكان سوءاستفاده هاي مختلف ارايه مي كند.ك/1

6103

سرخط اخبار استان‌ها