۵ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۰۶
کد خبر: 81550620
T T
۰ نفر
جانشین پلیس راهور: 42درصد حوادث جاده ای مربوط به واژگونی خودروهاست

رشت - ایرنا - جانشین رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در تعطیلات چند روز گذشته، 42 درصد حوادث جاده ای كشور مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

به گزارش واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سردار موسی امیری روز گذشته (سه شنبه) در بازدید از جاده های استان گیلان اظهار كرد: در بررسی حوادث ترافیكی ایام نوروز، آمار واژگونی خودروها بالاست در حالیكه پلیس همواره به هم وطنان توصیه كرده دقت لازم در این خصوص را داشته باشند.

وی سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ را جزو دو تخلف عمده ای عنوان كرد كه در جمع بندی چند روز گذشته پلیس به دست آمده است.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا همچنین به همكاری 500 هزار نیروی امدادی با پلیس در نوروز امسال اشاره و اضافه كرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده قبل از آغاز تعطیلات نوروزی، دستگاه ها و نهادهایی همچون راهداری، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و سایر دستگاه هایی كه با پلیس همكاری می كنند، در مجموع به 500 هزار نفر می رسد.

به گفته سردار امیری؛ پلیس راهنمایی و رانندگی 50 هزار نیرو را آماده به خدمت در نوروز دارد كه تا پایان تعطیلات به مردم خدمات رسانی می كنند.

طرح ترافیكی نوروز 94 پلیس گیلان از بیست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه می یابد.

در این طرح، روزانه 500 نفر نیرو در قالب 70 گروه بصورت گشت های محسوس و نامحسوس در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

همچنین 200 پلیس افتخاری و راهور محله در اجرای این طرح همكاری دارند.

51 پایگاه امدادی درون شهری و برون شهری جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز همزمان با آغاز این طرح، فعال شده است.

در نوروز سال جاری ، 504 راهدار در قالب 40 اكیپ راهداری با 250 دستگاه ماشین آلات، 112 محور اصلی و فرعی استان گیلان به طول یك هزار و 803 كیلومتر را پوشش می دهند.

شعار نوروزی نیروی انتظامی برای بهار 94 ، آسایش و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی است.

طبق اظهار رضا علیزاده مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ از بیست و نهم اسفندماه گذشته تا پایان سوم فروردین ماه، یك میلیون و 800 هزار مسافر وارد استان شده اند.ك/2

7295/2007
۰ نفر