۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۱۳
کد خبر: 81550489
T T
۰ نفر
سلطانی فر: 200هزار میلیارد ریال صرف اجرای طرح های گردشگری كشور می شود

آبادان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص 200 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های گردشگری در كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در حاشیه زیارت یادمان شهدای شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اعتبار برای 950 پروژه در سال جاری هزینه می شود.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد امكانات، تجهیزات و تاسیسات گردشگری در نوار ساحلی جنوب به طول سه هزار كیلومتر از گوادر تا خوزستان ساحلی در سال جاری و سال 95 مناطق گردشگری آبی در این مناطق گسترش یابد.

سلطانی فر افزود: امسال طرح بزرگی به نام هفت دهكده ساحلی در نوار جنوب از سیستان و بلچستان تا خوزستان با تدابیر استانداران و سرمایه گذاران به ویژه حاشیه كارون اجرا می شود.

وی اظهارداشت: در طول دو سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در بخش توسعه امكانات گردشگری در كشور بوده و به سرعت از ركود بیرون خواهیم آمد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حضور گردشگران خارجی در كشور گفت: 50 درصد گردشگران خارجی در اماكن مذهبی و زیارتی حضور می یابند و ایران در این بخش به عنوان قطب بزرگ گردشگری حلال در بخش گردشگری مذهبی و زیارتی دنیا ایفای نقش می كند.

سلطانی فر گفت: درآمد كشور در این زمینه در سال 92 از چهار میلیون و 700 هزار نفر گردشگر خارجی 6.5 میلیارد دلار بود ودر سال 93 به لحاظ رویكرد و شرایط امنیتی خوب در كشور به طور قطع از این رقم بیشتر خواهد بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت مناطق عملیاتی جنوب گفت: بنا به تعبیر رهبری شلمچه قطعه ای از بهشت است و به عنوان یكی از مهمترین بخش های مربوط به برنامه ریزی توسعه گردشگری داخلی و خارجی كشور در دستور كار این سازمان قرار دارد.

سلطانی فر افزود: در سال گذشته راهیان نور به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی شد و در 14 منطقه و یادمان به ویژه شلمچه، طلایه و چذابه و نقاط مختلف هشت سال دفاع مقدس به عنوان مهمترین صحنه ها و مناطق عملیاتی ثبت ملی شد.

وی حضور خودجوش مردم در زیارتگاه و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس را بی نظیر دانست و گفت: امسال نسبت به سال های گذشته حضور مردم به صورت خود جوش در یادمان های دفاع مقدس چشم گیر بوده و هزاران نفر با خودروهای شخصی در اماكن مقدس و یادمان های عملیاتی حضور می یابند.

وی در ادامه گفت: هم اینك با مجموعه ستاد راهیان نور برای ثبت بناها، نشان ها و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس توافقنامه ای امضا شده و با توجه به اشتیاق و علاقه مردم به حضور در این مناطق امیدواریم در این رابطه ازسوی دست اندركاران تلاش های خوبی انجام شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: گردشگری دفاع مقدس به لحاظ داشتن ارزش های معنوی در شناخت و معرفی به نسل جدید از واقعیت های دفاع مقدس به عنوان میراث ناملموس به هر شیوه و ابزاری باید آن را حفظ كرد.

سلطانی فر بیشترین آمار حضور زایران یادمان های دفاع مقدس را شلمچه عنوان كرد و افزود: حضور روزانه بین 200 تا 250 هزار نفر در یادمان شهدای شلمچه آمار بسیار قابل توجهی است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در سفر به استان خوزستان ضمن افتتاح هتل آپارتمان مهر اصل از بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در 45 كیلومتری جاده اهواز- خرمشهر و یادمان های شهدای شلمچه و والفجر هشت اروند كنار بازدید كرد.

7100/6068/1756
۰ نفر