۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81546628
T T
۰ نفر

«آرمان» در يك نگاه

۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81546628
«آرمان» در يك نگاه

تهران- ايرنا- «سرانجام توافق» و «در همه زمينه‌ها پيشرفت خواهيم داشت» مهم ترين عناويني كه روزنامه «آرمان» در شماره روز پنجشنبه به آنها پرداخته است.

اين روزنامه تيتر يك خود را به موضوع سرانجام توافق، اختصاص داد و نوشت: دولت تدبير و اميد درحالي دومين سال روي كارآمدن خود را در سال 93 پشت سر گذاشت كه با چالش‌ها و فرصت‌هاي مختلفي روبه‌رو بود. دكتر حسن روحاني در سال 93 سه رويكرد اصلي را در دستور كار دولت خود قرار داده بود. وي در مرحله اول تلاش كرد فضاي سياسي را به يك آرامش نسبي نزديك كند. در مرحله دوم تمام تلاش دولت خود را به حل كردن مشكلات معيشتي به‌ عنوان دغدغه اصلي مردم معطوف كرد و در مرحله سوم تلاش كرد به‌همراه ديپلمات‌هاي كاركشته خود با حل كردن پرونده هسته‌اي درهاي جامعه جهاني را دوباره به روي اقتصاد و سياست ايران باز كند.

روزنامه آرمان با عنوان «در همه زمينه‌ها پيشرفت خواهيم داشت»، نوشت: حسن روحاني رييس جمهوري در پايان جلسه روز گذشته هيئت دولت به همراه كابينه دولت تدبير و اميد در جمع خبرنگاران حاضر شد تا ارزيابي خود را از سالي كه بر دولت گذشت به نمايندگان افكار عمومي ارائه دهد. وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران در سال 93 با وجود تحريم اقتصادي، خشكسالي و كاهش بهاي نفت، موفقيت‌هاي بزرگي را در صحنه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كسب كرد، گفت كه اين موفقيت‌ها در سال آتي، با حضور و مشاركت مردم و حمايت مقام معظم رهبري تداوم خواهد يافت و سال بهتري براي كشور رقم خواهد خورد.

اين روزنامه در خبري ديگر با عنوان «مذاكرات را حتما به نتيجه مي‌رسانيم»، نوشت: اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهوري گفت: ما مذاكرات هسته‌اي را با انگيزه‌اي آغاز كرده‌ايم كه حتما به نتيجه برسانيم. وي در پاسخ به اين سوال كه سخنگوي وزارت خارجه كشورمان مذاكرات را در لوزان سوئيس در مرحله‌اي بسيار پيچيده و حساس دانست، افزود: وقتي ما مسيري را شروع و با انگيزه‌اي كار را آغاز كرده‌ايم كه حتما آن را به نتيجه برسانيم تمام تلاش خودمان را مي‌كنيم البته اگر آنها (طرف مقابل مذاكره كننده) بد رفتاري نكنند، به نظر من مذاكرات به نتيجه مي‌رسد.

«ابراز اميدواري نسبت به صدور ويزا» تيتر ديگر روزنامه آرمان است. مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي در پاسخ به سوالي درباره صدور ويزا براي اتباع ايراني براي سفر به عربستان اظهار داشت: در اين زمينه مسائل فني و همچنين امكانات كنسولگري‌هاي عربستان در ايران مطرح بوده و ما كمك مي‌كنيم موضوعات فني حل شود تا شرايط براي فعاليت طبيعي و موثر كنسولگري‌ها فراهم شود. افخم اظهار اميدواري كرد امكانات و كمك‌هايي كه ايران در اختيار اين كنسولگري‌ها قرار مي‌دهد تغييري در روند فعاليت آنها ايجاد كند.

**2059**9131
۰ نفر