۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۴۲
کد خبر: 81543688
T T
۰ نفر
راه حل ها در دسترس/ فاصله وجود دارد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه گفت: در برخی موارد به راه حل نزدیكتر هستیم و بر همین اساس می توان گفت كه 'راه حل ها در دسترس هستند، اما همچنان در برخی موارد فاصله داریم'.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف امروز (دوشنبه) پس از پایان پنج ساعت مذاكرات هسته ای مقامات سیاسی - فنی ایران و آمریكا در لوزان سوییس، افزود: لازم است تا روز جمعه با همه طرف ها مذاكره كنیم تا اینكه ببینم در نهایت به چه نتایچی منجر می شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال كه آیا در این جلسه برای تحریم ها چشم اندازی لحاظ شد، گفت: درباره همه مسائل چشم اندازی وجود دارد.

وی با بیان اینكه اختلافات باقی مانده میان طرف های مذاكره كننده بحث اصلی مذاكرات امروز بود و در جلسه درباره موضوعات بسیاری از تحریم ها گرفته تا نامه اعضای كنگره بحث و گفتگو شد، تصریح كرد: اگر چه ما نامه كنگره را یك حركت سیاسی می دانیم، اما لازم است كه موضع گیری دولت آمریكا درباره نامه نیز برای ما مشخص شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه اضافه كرد: بعد از ظهر امروز راهی بروكسل می شوم تا به دعوت خانم موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره پرونده مذاكرات هسته ای گفتگو كنم.

ظریف همچنین گفت: رییس سازمان انرژی اتمی امروز همچنان جلسه را در سطح فنی با طرف آمریكایی ادامه خواهد داد.

سیام(1)**9189**1553

سرخط اخبار جهان