۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۱۱
کد خبر: 81531215
T T
۰ نفر

سنندج - ایرنا - معاون ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان استان كردستان گفت: ماده 88 قانون واگذاری اماكن ورزشی به بخش خصوصی به جای اینكه كمك حال هیات های ورزشی باشد آنها را از نظر امكانات و تاسیسات ورزشی محدود كرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عهدیه دولت آبادی روز جمعه در گردهمایی روسا و نایب رییسان هیات شنا استان كردستان در سنندج، افزود: ماده 88 باید همراه هیات ها در تقویت و توسعه ورزش باشد در حالی كه به ریشه آنها تیشه زده و در بسیاری از جاها آن ها را محدود كرده است.

او تاكید كرد برای توسعه و تقویت در جامعه در دو بخش همگانی و قهرمانی باید بخش خصوصی با هیات های ورزشی همكاری داشته باشند.

وی از كمبود امكانات ورزشی بانوان نیز انتقاد كرد و گفت: بانوان از امكانات موجود نیز محروم هستند و این مساله به مانعی برای فعالیت ورزشی آنها تبدیل شده است.

دولت ابادی افزود: ساعات مرده سالن های ورزشی را به بانوان اختصاص می دهند كه امكان تمرین ورزشی در این ساعات برای بانوان ورزشكار وجود ندارد و باید در این مورد تجدید نظر شود.

معاون ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان استان كردستان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همگانی شدن ورزش شنا در استان شد و گفت: در این زمینه مشكلی وجود ندارد و هیات باید بیشتر فعالیت كند.

دولت آبادی همچنین بر قهرمان پروری و توجه جدی به بُعد قهرمانی در رشته شنا در استان بخصوص در میان بانوان تاكید كرد و افزود: رشته شنا یكی از رشته های مدال آور است و از این رو باید روی استعدادیابی برای پرورش قهرمان تلاش بیشتری كرد.

وی از هیات های ورزشی استان كردستان خواست امكانات و اعتبارات را در اختیار بانوان قرار دهند تا در دو بخش همگانی و قهرمانی فعالیت نمایند.

به گفته دولت آبادی نیمی از جمعیت استان كردستان را بانوان تشكیل می دهند و از این رو در صورت برنامه ریزی مناسب و اختصاص اعتبارات و امكانات می توان مدال آوران زیادی را در رشته های مختلف پرورش داد و هیات های ورزشی نیز باید به ورزش بانوان توجه داشته باشند.ك/3

3033/1904/7249

سرخط اخبار استان‌ها