برخي تسويه حساب هاي سياسي خود را روي دوش كارگران فولاد نگذارند

اسفراين - ايرنا - وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: برخي تسويه حساب هاي سياسي خود را روي دوش كارگران فولاد مي گذارند، كه ما آنها را از اين كار برحذر مي داريم.

به گزارش ايرنا، علي ربيعي روز جمعه در جريان بازديد از مجتمع صنعتي فولاد اسفراين در جمع خبرنگاران از پرداخت عيدي و حقوق بازنشستگان فولاد تا پايان ماه جاري خبر داد.

وي با تاكيد بر درك كارگران و دغدغه هاي آنان، اظهار كرد: ما گرفتار يك ساختار معيوب و ناقص بوديم و چون مشكلات كارگري را درك مي كردم زير بار مسووليت صندوق فولاد رفتم و هم اكنون حقوق 5 ماه عقب افتاده كارگران را جلو آورده ايم.

ربيعي افزود: بايد براي خدشه دار نشدن زندگي باكرامت بازنشستگان اين بخش برنامه ريزي كنيم تا عده اي هوس نكنند تسويه حساب هاي سياسي خود را روي دوش كارگران فولاد بگذارند.

وي هدف و اولويت برنامه هاي دولت را كاستن از نابرابري هاي منطقه اي خواند و گفت: نابرابري هاي مشهود بين اين استان و ديگر استانها، براي دولت قابل قبول نيست و بايد براي رفع آن برنامه ريزي كرد.

وي افزود: يكي از موضوعات بسيار مهم مورد تاكيد رياست جمهوري كه در هيات وزيران نيز به تصويب رسيده، كاستن از نابرابري هاي منطقه اي به صورت عملياتي و زمانبندي شده است.

ربيعي رسيدن به اين مقصود را از اهداف راهبردي و اولويت هاي برنامه ششم خواند و گفت: مطالعات آمايش سرزمين بايد به طوري برنامه ريزي شود كه بتوان در مدت زمان معلومي، مناطق كم برخوردارتر را به نواحي برخودار نزديك كرد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي يكي از اهداف سفر خود به شهرستان اسفراين را مطالعه و پيگيري طرح گسترش مجتمع فولاد اين خطه عنوان كرد و گفت: با گسترش اين مجتمع، توليدات اين واحد به ميزان يك سوم افزوده شده و كارخانه لوله گستر نيز كه در مجاورت آن قرار دارد از مزاياي آن بهره مند شده و قيمت نهايي توليدات نيز كاهش مي يابد.

ربيعي افزود: اجراي طرح گسترش مجتمع صنعتي فولاد اسفراين، مي تواند 300 فرصت شغلي جديد در اين منطقه ايجاد كند.

وي تحريم هاي چند سال گذشته را علت اصلي عدم اجراي طرح گسترش فولاد ذكر كرد و گفت: اميد است با تغيير فضاي بين المللي، بتوانيم در سال 94 براي اين طرح گشايش اعتبار كرده و آنرا وارد مرحله اجرايي كنيم.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي همچنين بر احياي تعاوني ها تاكيد كرد و گفت: ما به دنبال احياي تعاوني هاي بزرگ هستيم و بانك توسعه تعاون در استان خراسان شمالي و نيز وزارتخانه كمك هاي لازم را براي رونق بخش تعاون خواهند داشت.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از اجراي طرح طبقه بندي مشاغل در مجتمع فولاد اسفراين خبر داد و گفت: به دنبال نوسازي طرح طبقه بندي مشاغل با كارانه و افزايش كارايي و نيز افزايش بهره وري هستيم.

شهرستان اسفراين با داشتن مجتمع هاي بزرگ صنعتي فولاد و لوله گستر، كه در زمينه ريخته گري و توليد لوله هاي بدون درز مورد استفاده در صنعت نفت و گاز فعاليت مي كنند، قطب صنعتي استان خراسان شمالي شناخته مي شود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه امروز وارد خراسان شمالي در سفر دو روزه خود علاوه بر افتتاح و يا آغاز عمليات اجرايي چند طرح، از چند واحد توليدي اين استان در شهرستان هاي بجنورد، اسفراين و شيروان بازديد خواهد كرد.

مركز شهرستان 127 هزار نفري اسفراين در 60 كيلومتري جنوب شرقي بجنورد واقع است.

ك/2

ص/5132