۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸
کد خبر: 81530695
T T
۰ نفر
قول مساعد وزیر حج عربستان درخصوص پیگیری حل مشكل صدور روادید برای عمره گزاران ایرانی

تهران- ایرنا- رییس سازمان حج و زیارت از قول مساعد وزیر حج عربستان برای پیگیری و رفع مشكل صدور روادید برای عمره گزاران ایرانی خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت، «‌سعید اوحدی» با وزیر حج عربستان «بندر بن حجار» در جده دیدار كرد.

در این دیدار كه در ساختمان وزارت حج عربستان برگزار شد، نماینده كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده، مدیر عامل موسسه عمره سعادت و رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان نیز حضور داشتند.

محور مباحث مطروحه در جلسه پیرامون مشكل پیش آمده برای صدور روادید عمره گزاران ایرانی در روزهای اخیر بوده است. اوحدی درباره این جلسه گفت:سفر به عربستان به صورت غیر پیش بینی شده و ضرب الاجل صورت گرفت و دلیل آن نیز بروز مشكل در زمینه صدور روادید بود.

وی افزود: علی رغم اینكه وزیر حج عربستان از قبل ، وقت های ملاقاتی را برای دیدار با مسئولان دیگر كشورها تعیین كرده بود اما به علت اهمیت موضوع و همچنین احترامی كه برای زائرین ایرانی قائل است، با ملاقات موافقت كرد.

اوحدی ادامه داد: در این دیدار پس از تبیین و اعلام مشكلات و اقدامات صورت گرفته تاكنون، وزیر حج عربستان از بروز مشكل پیش آمده ابراز نگرانی و اعلام كرد برای رفع سریع آن ، موضوع را طی نامه ای به وزارت امور خارجه عربستان ارجاع داده است.

رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در این جلسه ضمن اشاره به وظایف ذاتی سازمان حج و زیارت ایران و وزارت حج عربستان در خصوص دفاع از حقوق زائرین عمره ، از وی تقاضا شد تا اقدامات لازم را در اسرع وقت بعمل آورند.

به گفته اوحدی، وزیر حج اعلام كرد كه در اوایل هفته آتی عازم ریاض خواهد شد و تمام اقدامات را جهت رفع مشكل در اسرع وقت بعمل خواهد آورد.

اوحدی ابراز امیدواری كرد با پیگیری های وزیرحج عربستان در زمان كوتاهی مشكل صدور روادید برای عمره گزاران ایرانی كه حدود 20روز است، پیش آمده رفع شود.

رئیس سازمان حج وزیارت همچنین اعلام كرد كه ملاقات هایی نیز با معاونان حج و عمره وزارت حج عربستان نیز داشته و آنها هم قول پیگیری ها در این زمینه را داده اند.

اجتمام**1880 /1449
۰ نفر