۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۱۴
کد خبر: 81529240
T T
۰ نفر

عوارضي زنجان - قزوين فاقد هرگونه علايم ايمني است

۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۱۴
کد خبر: 81529240
عوارضي زنجان - قزوين فاقد هرگونه علايم ايمني است

زنجان - ايرنا - سرپرست پليس راه فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: با توجه به انجام روكش آسفالت در عوارضي زنجان - قزوين هيچ گونه علايم هشدار دهنده اي در آن وجود ندارد.

به گزارش ايرنا، سرهنگ علي اصغر شيرمحمدي روز چهارشنبه در جلسه هماهنگي ستاد تسهيلات نوروزي زنجان، افزود: بر اساس تجربيات كسب شده در اين مسير تصادفات مختلفي به وقوع پيوسته است.

وي يادآورشد: عوارضي زنجان - تبريز تا حدودي زيادي ايمن سازي شده اما در مسير زنجان به قزوين نبود چراغ چشمك زن نيز به نوبه خود تصادفات رانندگي را موجب شده است.

سرپرست پليس راه فرماندهي انتظامي استان زنجان همچنين شمار نقاط حادثه خير شناسايي شده اين استان را 74 مورد بيان كرد و گفت: براي كاهش معضلات در اين نقاط حادثه خيز ، علايم ايمني براي بازه زماني كوتاه مدت نصب شده است.

شيرمحمدي افزود: تجزيه و تحليلهاي صورت گرفته نشان مي دهد وقوع تصادفات رانندگي در نيمه دوم تعطيلات نوروزي افزايش دارد كه خستگي و فرسودگي از جمله علل وقوع اين مسايل بوده كه تمهيدات لازم در اين بخش انديشيده شده است.

وي اظهار كرد: پليس راه فرماندهي انتظامي استان زنجان نيز با همكاري ديگر دستگاههاي متولي ، قرارگاه نوروزي را جهت ارايه خدمات مورد نياز به گروههاي هدف تشكيل داده است.

سرپرست پليس راه فرماندهي انتظامي استان زنجان همچنين از بازرسي محسوس و نامحسوس ناوگان حمل و نقل جاده اي اين استان به ويژه اتوبوسهاي مسافربري در ايام تعطيلات نوروزي خبر داد و گفت: تخلفات مربوطه در اين بخش به دقت ثبت و نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

شيرمحمدي افزود: در ايام تعطيلات نوروز با تشكيل اكيپ هايي از تمام رانندگان مشكوك به ويژه رانندگان وسايط نقليه مسافربري و باربري تست اعتياد و الكل گرفته خواهد شد.

*** ناوگان ريلي شمالغرب در ايام نوروز پنج درصد افزايش مي يابد

مدير كل راه آهن شمالغرب كشور نيز با بيان اينكه پيك جابجايي مسافران در راه آهن شمالغرب كشور در مقايسه با ماههاي ديگر سال به مراتب افزايش مي يابد، ادامه داد: برنامه ريزيهاي لازم براي خدمات رساني مناسب به گروههاي هدف انجام گرفته است.

علي خدايي، رسيدگي و نظارت بيشتر بر ناوگان ريلي به لحاظ كمي و كيفي، تجهيز ايستگاهها و نمازخانه ها و حضور تيمهاي بازرسي براي نظارت بيشتر در چگونگي ارايه خدمات در قطارهاي مسافربري را از جمله تدابير لازم اتخاذ شده راه آهن شمالغرب كشور براي ايام نوروز بر شمرد.

وي خاطر نشان كرد: از مجموع حركت 27 رام قطار شمالغرب كشور فقط مبدا 9 رام قطار آن استان آذربايجان شرقي است.

*** 10 سال گذشته شرايط خاص جغرافيايي در زنجان حاكم بود

مدير كل هواشناسي استان زنجان با اشاره به اينكه تجربيات 10 ساله اين استان بيانگر آن است كه در سالهاي گذشته شرايط استثنايي آب و هوايي در اين استان حاكم بوده است گفت: در برخي سالها بارش سنگين و يخنبدان در اوايل تعطيلات نوروز در اين استان مشكلاتي را به دنبال داشته است.

احد ياغموري افزود: اطلاع رساني دقيق و بهنگام نقش بسزايي در كاهش مشكلات ناشي از بروز حوادث غيرمترقبه دارد و توجه به اين موضوع مهم، بسيار تاثير گذار است.

*** دو مركز مكانيزه معاينه فني خودرو در استان زنجان فعال است

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان نيز با بيان اينكه دو مركز مكانيزه معاينه فني وساط نقليه سنگين و نيمه سنگين در اين استان آماده ارايه خدمات مورد نياز در ايام نوروز است، گفت: اين مراكز در شهرهاي زنجان و هيدج واقع شده و در زمان بندي و كشيكهاي اعلام شده نسبت به ارايه خدمات مبادرت خواهند كرد.

علي رحمتي به ارايه خدمات مجتمعهاي بين راهي اين استان به مسافران نوروزي اشاره كرد و افزود: 57 مورد مجوز ساخت مجتمع بين راهي در اين استان صادر شده كه تاكنون 18 باب آن به بهره برداري رسيده و 17 باب آن نيز با پيشرفت فيزيكي كمتر از 40 درصد دردست احداث است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان زنجان ابراز اميدواري كرد: در صورت رفع مسايل مختلف ، نيمي از مجتمع هاي بين راهي در دست ساخت سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

وي خاطر نشان كرد: در ايام نوروز دستگاههاي تردد شمار نصب شده در جاده هاي ارتباطي اين استان تخلفات مربوطه را ثبت خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، طرح ستاد تسهيلات نوروزي از 25 اسفند جاري آغاز و تا 15 فروردين سال 94 ادامه خواهد داشت.

6085/7320

سرخط اخبار استان‌ها