۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81529197
T T
۰ نفر

عطر شهدا فضای دمق را فرا گرفته است

۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81529197
عطر شهدا فضای دمق را فرا گرفته است

همدان - ایرنا - دو پرستوی عاشق جزیره مجنون و فاو امروز چهارشنبه با بدرقه كاروانی از زمینیان با خاك هم آغوش شدند تا سوار بر بال ملائك به دیگر همرزمان خود بپیوندند.

شاید بتوان شب گذشته را طولانی ترین شب اهالی شهر دمق برشمرد شبی را كه مادران و پدران تسبیح گویان برای دمیدن صبح دعا می كردند تا به بدرقه انسان هایی از جنس ملكوتیان بروند.

دیشب اهالی دمق میزبان دو تن از لاله های بهشتی بودند و امروز چهارشنبه نیز با قلبی مملو از درد و دل های عاشقانه با چشمانی اشك آلود فرزندان روح الله را به خاك هدیه كردند.

با تلالو نور خورشید بانوی كهنسال سر شكر از سجده آغشته به گل های یاس و سپید كه عطر آن در ایوان خانه پیچیده، برداشت و تسبیح گویان خود را برای بدرقه شهدای گمنام آماده كرد.

بی اختیار بیاد فرزندش افتاد كه سال ها پیش از زیر قرآن او را برای دفاع از میهن بدرقه كرد و به امید بازگشت آن ظرفی پر از آب پشت سرش بر زمین جاری كرد.

به عكس زیبای فرزندش كه سربند یا زهرا (س) بر روی قاب عكس آن قرار داده خیره می شود و می گوید همه شهدا فرزندان من هستند و آنها نیز همانند پسرم برایم عزیزند.

چادر سیاه را بر سر كرده و عكس فرزند شهیدش را با دو دست آرام در آغوش می كشد گویا اتفاقی در حال رخ دادن است كه برای رفتن از خانه عجله دارد.

میدان و خیابان های دمق در نخستین ساعات سیزدهمین روز از اسفند ماه مملو از افرادی است كه بی توجه به سردی هوا بیقرار با چشمانی منتظر قسمتی از جاده را به نظاره نشسته اند.

میهمانان آسمانی، سوار بر مركب عشق با بدرقه خیل عظیمی از شیفتگان از میدان امام خمینی (ره) وارد شهر دمق شدند و افرادی كه در خیابان انقلاب منتظر ورود شهدای گمنام بودند بیقرار از این دیدار شادی و غم بر چهره شان سایه انداخت.

در این میان مادران و پدران كهنسال كه داغ فرزند شهیدشان برایشان تازه شده بود كاروان حامل شهدای گمنام را با در دست داشتن تمثال امام راحل و فرزند شهیدشان همراهی می كردند.

گروهی از مادران و بستگان شهدا در یادمان شهید گمنام سفره عقد پهن كرده بودند و بر دستان میهمانان لاله ها حنا می گذاشتند تا با قلبی شاداب فرزندان ایران زمین را تا درب فردوس برین بدرقه كنند.

همرزمان و رزمندگان دفاع مقدس كه از قافله شهادت عقب مانده بودند نیز به درد دل با شهدای گمنام پرداخته و اعلام كردند كه تا جان در بدن دارند در خط ولی فقیه راه شهدا و آرمانهایشان را می پیمایند.

پیكر پاك این دو شهید 17 و 25 ساله دفاع مقدس پس از گذر از 29 روستای شهرستان رزن امروز چهارشنبه در پارك ملت شهر دمق تدفین و این پارك به عنوان بوستان شهدای گمنام تغییر نام یافت.

استان همدان هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب كرده است.

7526/6993

سرخط اخبار استان‌ها