۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81529117
T T
۰ نفر

گرگان - ايرنا - قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر گفت: چهار ميليون و 300 هزار واحد مسكوني از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون در كشور ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، احمد اصغري مهرآبادي عصر چهارشنبه در آيين بهره برداري متمركز پنج هزار و 380 واحد مسكن مهر استان گلستان در علي آباد افزود: تا قبل از اجراي مسكن مهر، دو ميليون واحد مسكوني ساخته شده يا زمين براي تأمين مسكن تأمين شده بود.

به گفته وي، در طرح مسكن مهر، دو ميليون و 300 هزار واحد در يك هزار و 130 شهر در حال اجرا بوده كه تا كنون ساخت يك ميليون و 730 هزار واحد آن به اتمام رسيده است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در مسكن مهر ادامه داد: كمتر از 600 هزار واحد مسكوني نيز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد كه از اين تعداد بيش از 300 هزار واحد در مرحله نازك سازي است كه اميدواريم تا پايان شهريور 94 به بهره برداري برسد.

مهرآبادي افزود: در دولت تدبير و اميد هم نزديك به 410 هزار واحد به اتمام رسيده و برنامه ريزي كرديم كه تا پايان امسال 450 هزار واحد ديگر را به اتمام برسانيم.

وي خاطرنشان كرد: همچنين برنامه ريزي شده كه تا نيمه سال 95 تا 90 درصد پروژه هاي مسكن مهر را با كمك مردم و دولت تكميل و تحويل دهيم تا در اين سال شاهد اتمام پروژه هاي مسكن مهر و بستن شدن پرونده اين طرح باشيم.

پروژه 504 واحدي سايت امام خميني(ره) شهرستان علي آباد كتول در بلوك هاي سه، چهار و پنج طبقه با زيربناي هر واحد 75 تا 85 مترمربع به صورت خودمالكي و در قالب تفاهم نامه سه جانبه ساخته شده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان نيز گفت: اين استان در ساخت و ساز مسكن مهر رتبه پنجم كشور و در تحويل واحدها رتبه دوم را دارد.

رضا مروتي افزود: امروز شاهد بهره برداري از 74 درصد پروژه هاي هدف گذاري شده مسكن مهر در سطح استان گلستان هستيم.

پنج هزار و 380 واحد مسكن مهر استان گلستان كه در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر ساخته شده است امروز در شهرستان هاي گرگان، علي آباد، آزاد شهر، آق قلا، بندر تركمن، كردكوي، كلاله و مينودشت به بهره برداري رسيد.

7464/6159/1772
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد