نیروهای الحشد الشعبی در دروازه شمالی تكریت مستقر شدند

بغداد-ایرنا- نیروهای عراقی بامداد امروز در ادامه عملیات آزادسازی تكریت موفق شدند ضمن تصرف مركز مخابرات گروه تروریستی داعش در ناحیه علم در شرق سامرا و انهدام مواضع این گروه در مركز تكریت ، در دروازه شمالی این شهر مستقر شوند و منابع رسمی گفتند كه طی سه روز گذشته 97 روستای منطقه آزاد شده است.

به گزارش ایرنا، منابع امنیتی گفتند كه نیروهای عراقی در ادامه نبردهای شدید در منطقه ای به وسعت 5 هزار كیلومتر در شمال عراق، بامداد امروز موفق شدند خود را به دروازه شمالی تكریت مركز استان صلاح الدین برسانند.

براساس این گزارش هم اكنون نیروهای عراقی بر مناطقی در حومه این شهر كنترل داشته و تلاش برای ورود به مركز شهر ادامه دارد. گفته می شود كه داعش بسیاری از ساختمان های عمومی و منازل مسكونی را تله گذاری كرده و شهر به شدت آلوده است.

نیروهای عملیاتی همچنین در منطقه علم توانستند مركز مخابرات داعش را تصرف كنند. این مركز برای نیروهای داعش از اهمیت بالایی در ایجاد هماهنگی جهت فعالیت های تروریستی بویژه انتحاری و انفجاری برخوردار بود.

در گزارش دیگری ، ستاد فرماندهی ارتش عراق اعلام كرده كه توپخانه ارتش سنگرها و مواضع داعش را در خیابان چهلم در مركز تكریت زیر آتش گرفته و منهدم كرده است.

همچنین هواپیماهای جنگنده عراق نیز طی دو روز گذشته با دهها سورتی پرواز منطقه عملیاتی را پوشش داده و موفق شدند تحركات داعش را در سطح منطقه مختل كنند. این درحالی است كه پیشروی نیروهای عراقی به سمت دریاچه نمك در شرق تكریت ادامه دارد.

این نیروها به گفته فرماندهی عملیات دجله مسیر طوز خورماتو به علم را نیز به كنترل خود در آورده اند و نیروهای الحشد الشعبی نیز تعدادی از روستاهای محور دیالی به تكریت را آزاد كرده اند كه به گفته منابع عراقی، در مجموع طی سه روز گذشته تعداد روستاهایی كه از وجود نیروهای داعش پاكسازی شده، به 97 روستا رسید.

نیروهای الحشد الشعبی در درگیری های جداگانه در منطقه دجیل در شمال بغداد نیز توانستند 13 تن از نیروهای داعش را به هلاكت برسانند.

نبرد میان نیروهای عراقی شامل الحشد الشعبی، ارتش و نیروهای پلیس اتحادیه با همراهی عشایر منطقه با داعش همچنان با شدت ادامه دارد.

نیروهای الحشد الشعبی در دو روز گذشته برای كنترل تحركات داعش در منطقه عملیاتی چند بالن را در آسمان منطقه رها كردند.

خاورم*1*1770**1566

سرخط اخبار جهان