۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81527546
T T
۰ نفر
دو فروندهواپیمای نظامی تركیه در بغداد بر زمین نشست

آنكارا – ایرنا – دو فروند هواپیمای نظامی تركیه حاوی كمكهای تسلیحاتی این كشور به دولت بغداد روز سه شنبه در فرودگاه بغداد بر زمین نشست.

به گزارش ایرنا، این هواپیماها در حالی به بغداد اعزام شدند كه قرار است عصمت یلماز نیز تا ساعاتی دیگر برای گفت و گو با مقامات بلندپایه عراقی در خصوص چگونگی كمكهای تركیه به مبارزه دولت بغداد در مقابله با گروه تروریستی تكفیری داعش عازم آن كشور شود.

خبرگزاری آناتولی خبر ورود هواپیماهای نظامی تركیه به فرودگاه بغداد را با كد فوری مخابره كرد ولی توضیح بیشتری نداد.

در این میان روزنامه ملیت تركیه روز سه شنبه نوشت: آنكارا به اختصاص پایگاه هوایی اینجرلیك برای عملیاتی كه نیروهای ائتلاف جهت خارج كردن داعش از موصل طراحی كرده اند، چراغ سبز نشان داد.

این روزنامه با عنوان درشت در صفحه نخست شماره روز سه شنبه خود نوشت: احتمال داده می شود در عملیاتی كه طی هفته های آینده برای پاكسازی موصل از لوث داعش انجام خواهد شد، تركیه نیز مشاركت كرده و جنگنده های این كشور نیز در عملیات حضور داشته باشند.

روزنامه ملیت با یادآوری كردن اظهارات روز گذشته 'عصمت یلماز' وزیر دفاع تركیه كه گفته است، اگر سایرین به تعهدات خود عمل كنند، تركیه نیز مشاركت می كند، می نویسد: یلماز امروز عازم عراق است و این نشانه ای از احتمال مشاركت تركیه در عملیات موصل می باشد.

به نوشته این روزنامه تركیه ای، در این سفر چگونگی مشاركت تركیه در عملیات موصل روشن می شود.

این روزنامه ادعا كرده كه گرایش تركیه به شركت در عملیاتی علیه داعش به دنبال تخلیه مقبره سلیمان شاه در سوریه ناشی از تهدیدات داعش می باشد.

خاورم/2011**1566

سرخط اخبار جهان