كمیته امداد زمینه های توانمندسازی خانواده های تحت حمایت را فراهم كند

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: كمیته امداد امام خمینی (ره) زمینه های توانمندسازی خانواده های تحت حمایت را فراهم كند و بیشتر بر این امر اهتمام داشته باشد.

قربانعلی سعادت روز سه شنبه در دیدار با مدیركل و مدیران كمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در آستانه سالروز تاسیس این نهاد حمایتی افزود: اهمیت توانمندسازی خانواده های تحت حمایت این نهاد بسیار زیاد بوده و می توان با این امر، خدمت رسانی بهتر و مطلوبتری به این خانواده ها انجام داد.

وی اضافه كرد: توسعه بیمه های اجتماعی در بین زنان سرپرست خانوار تحت حمایت كمیته امداد نیز از جمله دیگر مواردی است كه باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی اظهار كرد: كمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت های بسیار خوب و قابل توجهی در راستای حمایت از خانواده های نیازمند در حدود 35 سال گذشته داشته و در سالهای اخیر نیز اقدامات مناسبی برای اشتغال بیشتر این خانواده ها انجام داده كه امیدواریم بهتر از گذشته تداوم یابد.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از انگیزه امدادگران و ساختار منسجم كمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای كمك به نیازمندان گفت: این امر را می توان یكی از رموز موفقیت این نهاد حمایتی در خدمت رسانی بهتر و مطلوبتر به خانواده های تحت پوشش عنوان كرد.

سعادت همچنین برای تامین جهیزیه 500 نوعروس تحت حمایت كمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قول مساعد داد.

جلال حسین زاده مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند ارائه خدمات به خانواده های تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان اظهار كرد: برنامه ریزی های خوبی در راستای توانمندسازی این خانواده ها صورت گرفته و هزاران خانواده در استان با ایجاد زمینه های خودكفایی، از تحت پوشش كمیته امداد خارج شده اند.

وی اضافه كرد: امیدواریم امسال و سال آینده نیز بتوانیم با اختصاص اعتبارات مناسب و تسهیلات اشتغالزا گامهای بلندی در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت كمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی برداریم.

14 اسفندماه، سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشكیل كمیته امداد است.

امام راحل در 14 اسفند سال 57 تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی، فرمان راه اندازی كمیته امداد امام خمینی (ره) را صادر كردند.

8137/2093