۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81526973
T T
۰ نفر

پیكرهای مطهر دو شهید گمنام در ایوان تشییع شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81526973
پیكرهای مطهر دو شهید گمنام در ایوان تشییع شد

ایلام - ایرنا- در آستانه ایام فاطمیه پیكرهای پاك دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس كه روز گذشته (دوشنبه) وارد استان ایلام شده بود، صبح سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان ایوان تشییع و به خاك سپرده شد.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع و خاكسپاری این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور گسترده مردم شهیدپرور شهرستان ایوان، مسوولان محلی و نیروهای نظامی و انتظامی در فضایی حزن انگیز برگزار شد.

آیین استقبال این دو شهید گمنام از محل میدان امام خمینی (ره) ایوان در شمال استان ایلام آغاز و سپس پیكرهای مطهر این دو شهید تا بوستان شهدای این شهر محل یادمان شهدای گمنام بر روی دوش مردم تشییع و پس از اقامه نماز در این مكان به خاك سپرده شد.

پیكرهای پاك چهار شهید گمنام دیروز در میان استقبال شماری از مردم و مسوولان استان از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شده بود.

پیكرهای پاك دو شهید دیگر نیز فردا چهارشنبه 13 اسفند در شهرستان بدره تشییع و به خاك سپرده می شود.

دو شهید از این شهدا 20 ساله، یك شهید 24 ساله و شهید دیگر نیز 27 ساله است كه پیكرهای آنان در مناطق عملیاتی جزیره مجنون و زبیدات تفحص شده كه در عملیات خیبر و تك دشمن در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

استان ایلام با داشتن ‎ 430كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق به عنوان جبهه میانی نبرد با دشمن بعثی، از آوردگاه های مهم دوران دفاع مقدس به شمار می رود.

ایلام به عنوان خط مقدم جبهه ایثار و جنگ با رژیم بعث صدام در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید گلگون كفن، ‎ 11هزار جانباز دلاور و ‎ 331آزاده سرافراز تقدیم اسلام و آرمان های نظام كرده است.

7171/6033 / 1539
۰ نفر