۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۳۴
کد خبر: 81525050
T T
۰ نفر
تفاهم نامه توسعه گردشگري بين استانهاي آذربايجان غربي و سمنان امضا شد

اروميه - ايرنا - تفاهم نامه مشترك در زمينه توسعه گردشگري بين فرمانداران اروميه و سمنان به نمايندگي از دو استان آذربايجان غربي و سمنان روز يكشنبه منعقد شد.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي در آيين امضاي اين تفاهمنامه گفت: هم اكنون فرصت هاي بسيار مطلوبي براي بيان ظرفيتهاي گردشگري و معرفي آثار تاريخي استان فراهم شده كه بايد از اين فرصتها به بهترين وجه استفاده كرد.

جليل جباري اظهار كرد: در سال 94 كه گردشگري يكي از محورهاي توسعه آذربايجان غربي قلمداد شده، اميدواريم كه بتوانيم جايگاه استان را به نحو شايسته اي در كشور برجسته سازيم.

وي گفت: در راستاي ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزي در آذربايجان غربي تاكنون يك هزار مورد بازرسي و نظارت از مراكز اقامتي و گردشگري استان انجام شده است.

جباري اضافه كرد: براي جلب رضايت گردشگران نوروزي كلاسهاي مختلف آموزشي نيز براي 800 نفر از عوامل دست اندر كار سفرهاي نوروزي در استان از جمله راهنمايان گردشگري، تور گردانان و ساير اعضاي ستاد دايمي خدمات سفر برگزار شده يا در حال برگزاري است.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره بازي هاي زمستاني در اروميه نيز اظهار كرد: اين جشنواره بيانگر علاقه مردم به گذراندن اوقات فراغت در كنار خانواده هايشان بود.

جباري گفت: برگزاري اين جشنواره نقاط ضعف اين مكان را آشكار كرد كه مقرر شد در سال آينده بخش مهمي از اين مشكلات حل شود.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي نيز در اين نشست گفت: هم اكنون هتل پنج ستاره آنا در اروميه در حال احداث بوده كه بيش از 95 درصد از كارهاي عملياتي آن به اتمام رسيده است.

حسين امامي افزود: دو هتل آپارتمان نيز در استان با 21 سوئيت در حال ساخت است كه با اتمام اين دو ساختمان، 100 تخت به مجموع تختهاي آذربايجان غربي افزوده مي شود.

وي با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده توسط ستاد اجرايي خدمات سفر در اروميه و استان اظهار كرد: امسال طرح ساماندهي خدمات سفر از آذرماه به استانها ابلاغ و كميته هاي شهرستاني تشكيل شد.

امامي گفت: نيازهاي مسافران در كميته ها و نشست ها در تمامي زمينه هاي تبليغات، اطلاع رساني و اقامت و چاپ نقشه ها تشريح شده و در قابل يك كتابچه اقدامات و اطلاعات جمع بندي و به مسافران ارائه مي شود.

وي افزود: اتوبوسهاي گردشگري با محورهاي عمده در داخل شهر اروميه به همراه بناها مشخص و اطلاعات لازم نيز به راهنمايان داده شده تا به گردشگران ارائه شود.

فرماندار اروميه نيز در اين نشست اظهار كرد: آذربايجان غربي داراي جاذبه هاي فراوان گردشگري بوده و ظرفيتهاي بسياري در گردشگري سلامت و طبيعت گردي داراست.

عباس حسن خاني اظهار كرد: يك سوم جمعيت اين استان در اروميه ساكن است و مسئولان اين شهرستان با پنج بخش و 609 روستا و 400 دهيار در كنار بخشداري ها و مجموعه وزارت كشور به انجام وظايف حاكميتي خود مشغول هستند.

وي ادامه داد: اروميه جزو 10 شهر پرجمعيت كشور و يكي از 19 شهرستاني است كه در يونسكو به ثبت رسيده است.

فرماندار اروميه ادامه داد: اين شهرستان رنگين كماني از اديان و اقوام را در خود جاي داده و در هر جايي از اين سرزمين نماد و نشانه هايي از زندگي مسالمت آميز اقوام و اديان در طول چند سال گذشته به چشم مي خورد.

حسن سعد الدين فرماندار سمنان نيز گفت: اروميه از شهرهاي مهم و تاثير گذار در دوران انقلاب بوده و هست و بايد قدردان اين حماسه سازان بود.

وي اظهار كرد: گردشگري از مولفه هاي مهم در توسعه كشور است و استان سمنان نيز سه محور را محور اساسي و مهم در توسعه مد نظر دارد كه شامل صنعت، گردشگري و آموزش عالي است.

وي اضافه كرد: توجه استانهاي كشور به گردشگري نقش اين موضوع را در توسعه مشخص مي كند و ما به خاطر اهميت اين موضوع تصميم به انعقاد تفاهم نامه با استانهاي مهم و هدف گردشگري مردم سمنان گرفتيم.

با انعقاد تفاهم نامه مشترك بين آذربايجان غربي و سمنان مسوولان دو استان در ستاد اجرايي خدمات سفر ملزم مي شوند تا نسبت به تعامل و همكاري و مساعدت در گسترش گردشگري و اطلاع رساني و شناساندن آثار تاريخي و صنايع دستي با يكديگر همكاري كنند.

همچنين آماده سازي مراكز اقامتي و زير ساختهاي لازم براي حضور گردشگران و مسافران و معرفي نقاط پر حادثه با هدف جلوگيري از تصادف نيز از بندهاي ديگر اين تفاهم نامه مي باشد.

آذربايجان غربي جزو استانهاي مهم و داراي رتبه اول براي مسافرت سمناني ها در نوروز بوده كه 18 درصد كل مسافرت هاي مردم سمنان به اين استان و آذربايجان شرقي برآورد شده است.

7125/2093

سرخط اخبار استان‌ها