۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱
کد خبر: 81524291
T T
۰ نفر
مهمترين پروژه هاي سال 93 شهرهاي كردستان از نگاه شهرداران

هفته نامه سيروان چاپ سنندج در شماره جديد خود در مطالبي با عنوان 'مهمترين پروژه هاي شهرهاي كردستان كدامند؟ ' در گفت و گو با شهرداران شهرهاي استان به اين سوال پاسخ داده است.

در ادامه اين مطلب مهمترين پروژه هاي شهرهاي كردستان كدامند؟ وچه تاثيري بر بهبود مسايل شهر داشته اند؟ آمده است:

*سنندج

كامياب شادمان شهردار سنندج مي گويد:مهمترين پروژه انجام شده در سال 93 اجراي تقاطع غيره مسطح بعثت با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد تومان بوده است.

*كامياران

احداث پل 'حامد فريدي' با اعتبار يك ويك دهم ميليارد تومان با هدف كاستن از بار ترافيكي شهر از منظر ناصر شفيعي، مهمترين پروژه شهرداري كامياران بوده است.

او اجراي طرح بلوار ايثار در جاده منتهي به روانسر با اعتبار يك ودو دهم ميليارد توماني و ايجاد فضاي سبز در ورودي شهر به سمت كرمانشاه در شهرك بعثت و افتتاح طرح نصب دوربين ثبت تخلفات رانندگي كه در روزهاي آينده به بهره‌برداري مي‌رسد را از ديگر پروژه‌هاي مهم شهرداري در سال 93 مي‌داند.

*سقز

ضياالدين نعماني، شهردار سقز هم احداث مجتمع زيرگذر تجاري فرهنگي ميدان آزادي با سرمايه گذاري بخش خصوصي در 20 هزار مترمربع وسعت را مهمترين طرح‌ اجرايي شهرداري در سال جاري ذكر مي‌كند.

*قروه

نيز حسين پروندي معتقد است بهسازي و آسفالت به ميزان 50 هزار متر مربع و با هزينه يك ونيم ميليارد توماني و اجراي طرح نصب دوربين‌هاي ثبت تخلفات رانندگان در چهارراه‌ها، امسال برجسته ترين اقدامات شهرداري قروه بوده است.

*ديواندره

بهزاد اسماعيلي شهردار ديواندره، آسفالت 58 هزار متر مربع از معابر شهري با اعتبار يك ونه دهم ميليارد تومان، بازسازي فاز نخست پارك ملت با اعتبار 250 ميليون تومان و احداث 6 پارك درون محله‌اي با صرف هزينه 160 ميليون توماني را بهترين دستاوردهاي شهرداري در سال رو به پايان كنوني عنوان مي‌كند.

*بانه

اما شهردار بانه تغيير و تحولات مديريت در سال جاري را عامل نبود طرح‌هاي چشمگير در اين شهر مي‌داند و با اين حال معتقد است تحويل و تثبيت مالكيت شهرداري بر بخش زيادي از اراضي فضاي سبز از شاخص ترين فعاليت‌هاي شهرداري بانه به شمار مي‌رود.

بابك رستمي با اشاره به اينكه80 تا90 درصد زمين‌هاي با اين ويژگي در اختيار شهرداري بانه قرار گرفته است، اين موضوع را در افزايش فضاي سبز و در نتيجه زيبايي بصري شهر و رشد نشاط اجتماعي مؤثر ارزيابي مي‌كند.

او با تأكيد بر اينكه نبايد در اجراي طرح‌هاي مهم تنها به جنبه مالي طرح توجه كرد، بودجه عمراني 11 ميليارد توماني شهرداري »با متمم« را رقم نسبتا مناسبي در سال 93 عنوان مي‌كند.

هدايت شبكه فاضلاب شهرك ها

ناصح محمدخاني شهردارزرينه مي گويد هدايت شبكه فاضلاب شهرك هاي حافظ و كيانشهربه طول يك هزارو680مترمهمترين طرح شهردرسال جاري بوده است.

اوگفت: اين پروژه با كمترازيك سوم هزينه درخواستي پيمانكاران اجرا شد واين موفقيت'محصول همكاري شوراي شهروشهرداري، شركت آب و فاضلاب وخودياري مردم'بود.ك/1

1904

سرخط اخبار استان‌ها