استعفاء می دهم، اما اجازه تخلف را نخواهم داد/قانون تنها ملاك انتخابات است

تبریز - ایرنا - رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش عده ای برای حضور غیرقانونی در انتخابات اتاق تبریز، تاكید كرد: بر اساس آیین نامه ها، به هیچ وجه اجازه تخلف نخواهم داد و در صورت نیاز حاضرم استعفاء دهم.

حسین نجاتی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: با وجود نص صریح قانون كه حضور كارمندان رسمی دولت در این انتخابات را غیرقانونی دانسته است، عده ای تلاش دارند بااعمال نفوذ، مقدمات قرار گرفتن نام خود در لیست نامزدهای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز را فراهم كنند.

وی گفت: بر اساس تبصره دو آیین نامه انتخابات اتاق های بازرگانی، داوطلب شدگان كاركنان دولت، اتاق بازرگانی ایران، تهران و شهرستان ها منوط به استعفاء آنها از شغل خود یك ماه پیش از ثبت نام جهت عضویت در هیات نمایندگان اتاق ایران، تهران و شهرستان ها هستند و منتخب مكلف است مدارك مربوط به پذیرش استعفاء را قبل از صدور اعتبارنامه ارایه كند.

نجاتی ادامه داد: برای اجرای دقیق قانون انتخابات اتاق بازرگانی تبریز و جلوگیری از اعمال نفوذ این عده، مكاتباتی با مجتبی خسروتاج قایم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق های ایران داشتیم تا در سطح كلان مانع از اعمال نفوذ این اشخاص در روند صحیح و قانونی انتخابات شویم.

وی با اشاره به اینكه چهارم تا یازدهم بهمن امسال مهلت قانونی ثبت نام برای نامزدهای انتخابات اتاق تبریز اعلام شده بود، گفت: متاسفانه عده ای نیز تلاش دارند با وجود اتمام این مهلت، با اعمال نفوذ نام خود را در لیست نامزدها قرار دهند.

نجاتی یادآوری كرد: تاكنون نام 60 نفر در لیست نامزدهای انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تبریز قرار گرفته و با تمام توان از بی قانونی و دور زدن قانون در این عرصه جلوگیری می كنم.

وی اظهار كرد: تاكید اعضای هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی استان، اجرای نص صریح قانون بوده و است و این مهم را الهام گرفته از سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر الزام و اجرای قانون با هدف افزایش شور و شعف ویژه در بین صنعتگران و تجار ارزیابی می كند.

نجاتی اضافه كرد: به طور قطع اضافه شدن نام افراد دیگر به لیست انتخابات باید بر اساس بخشنامه های جدید صورت گیرد كه در این صورت افراد مشابهی هستند كه با مشخص شدن شرایط جدید می توانند در این انتخابات حضور یابند.

وی مبنای رای دهندگان در این دوره از انتخابات اتاق های بازرگانی را به همراه داشتن كارت هوشمند اتاق بازرگانی اعلام و اضافه كرد: تاكنون در آذربایجان شرقی برای حدود 900 نفر كارت بازرگانی هوشمند صادر شده است.

به گزارش ایرنا، در اجرای تبصره دو ماده 15 و مواد 12 و 13 قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، انتخابات هشتمین دوره هیات های نمایندگان اتاق ­های بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی سراسر كشور از ساعت هشت تا 18 روز دوشنبه 18 اسفند ماه جاری در محل اتاق ­ها برگزار می شود و از بین 60نفر كاندیدای ثبت نام شده 15 نفر به عنوان اعضای اتاق بازرگانی برای مدت چهار سال انتخاب می شوند.

اتاق بازرگانی تبریز به عنوان نخستین اتاق بازرگانی كشور در سال 1285 هجری خورشیدی با عنوان اتاق تجارت تبریز تاسیس شد و 108 سال در زمینه های مختلف اقتصادی و صنعتی با دیگر كشورهای جهان مراوده داشته است.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یكی از استان های بزرگ و پرجمعیت شمال غربی ایران محسوب می شود و كلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90 یك میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

2090/1756

سرخط اخبار استان‌ها