۹ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۳۴
کد خبر: 81522667
T T
۰ نفر
درهاي واردات بي رويه براي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد بسته شود

اروميه - ايرنا - نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي مي تواند كشور را در برابر تحريمها و بحرانهاي بين المللي بيمه كند گفت: براي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد درهاي واردات بي رويه بسته شود.

عابد فتاحي شامگاه جمعه در ديدار با برخي از مسوولان و فعالان اقتصادي آذربايجان غربي با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي افزود: براي تحقق منويات مقام معظم رهبري، اقتصاد مقاومتي بايد از مرحله شعار خارج شود.

وي اظهار كرد: حمايت از توليدات داخلي از موارد مهمي است كه مي تواند در محقق ساختن اقتصاد مقاومتي نقش موثري ايفا كند.

اين نماينده مجلس ادامه داد: در شرايط كنوني و با توجه به طراحي توطئه هاي مختلف براي اعمال تحريمهاي جديد عليه كشور، ضروري است بيش از بيش وارد عمل شده و اقتصاد مقاومتي را به مرحله اجرا درآوريم.

فتاحي با اشاره به تاكيد ويژه رهبر معظم انقلاب بر ورود جدي مجلس و دولت براي تحقق بخشيدن به اقتصاد مقاومتي افزود: مجلس براي عمل به آن در نخستين مرحله گام مهمي برداشته و با تشكيل فراكسيون اقتصاد مقاومتي افق روشني در برابر اين سياست مقام معظم رهبري گشوده است.

وي ادامه داد: وقتي كارشناسان و اقتصاددانان خبره در اين فراكسيون گردهم بيايند قطع يقين كشور شاهد خروجي مثبتي مي شود.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس اظهار كرد: تنها با شعار و حرف و سخنرانيهاي چندين ساعته نمي توان شاهد تحقق اقتصاد مقاومتي شد بلكه ارائه راهكارهاي شايسته و بهره گيري از توان علمي كارشناسان مي توان كمك بزرگي به اين امر كرد.

فتاحي همچنين گفت: رهبر معظم انقلاب در بيانات خود تاكيد كردند واردات بايد ضابطه مند شوند و نبايد به بهانه جلوگيري از قاچاق، واردات بي رويه صورت بگيرد چرا كه همين واردات بي رويه بدترين ضربه را به اقتصاد كشور مي زند.

وي اضافه كرد: بدون ترديد اقتصاد مقاومتي مانع محكمي در برابر جنگ اقتصادي دشمن است و مي تواند توسعه اقتصادي كشور را موجب شود.

فتاحي ادامه داد: با تحقق اقتصاد مقاومتي مي‌ توانيم روي پاي خود بايستيم.

وي افزود: اقتصاد مقاومتي پس از پياده شدن در ايران مي تواند به الگويي براي كشورهايي كه با بحرانهاي اقتصادي مختلفي مواجه هستند تبديل شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در 29 بهمن سال 92 با ابلاغ سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي بر اساس بند يك اصل ۱۱۰ قانون اساسي كه پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام تعيين شده بود تأكيد كردند پيروي از الگوي علمي و بومي برآمده از فرهنگ انقلابي و اسلامي عامل شكست و عقب نشيني دشمن در جنگ تحميلي اقتصادي عليه ملت ايران خواهد شد همچنين اقتصاد مقاومتي خواهد توانست در بحران‌هاي رو به افزايش جهاني الگويي الهام ‌بخش از نظام اقتصادي اسلام را عينيت بخشد و زمينه و فرصت مناسب را براي نقش آفريني مردم و فعالان اقتصادي در تحقق حماسه اقتصادي فراهم كند.

سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي در 24 بند خطاب به روساي قواي سه گانه تنظيم شده است.

8135/6998
۰ نفر