۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81522014
T T
۰ نفر

مشهد - ايرنا - شهردار تهران گفت: انقلاب اسلامي، ارزشها و آرمانهاي آن امروز به الگوي استكبارستيزي در برابر مستكبران تبديل شده است.

به گزارش ايرنا، محمد باقر قاليباف پنجشنبه شب در يادواره شهداي فاطميون خيبر و سرداران شهيد ابوالفضل رفيعي و رمضانعلي عامل در مشهد با تاكيد بر ترويج فرهنگ و ارزشهاي دفاع مقدس و لزوم انتقال و تبيين آن در بين مردم و نسل جوان، افزود: در اين دوران با مجاهدتهاي رزمندگان اسلام شاهد عملياتي بوديم كه امروز تحليل آنها براي كارشناسان در همه دپارتمانها و دانشگاههاي نظامي جهان سخت است.

وي اظهار كرد: با وجود ترفندهاي مختلف دشمنان و اعمال نفوذ آمريكا و كشورهاي مستكبر در جهان و درگيري هاي سياسي، امروز ايران حضور تاثيرگذار در منطقه دارد و هيچ اقدام موثري در سطح بين المللي بدون حضور ايران قابل حل نيست.

قاليباف خاطر نشان كرد: زماني كه امام راحل عنوان كردند كه راه قدس از كربلا مي گذرد، برخي با اين فرمايش ايشان مخالفت كرده و برخي كه توانايي مخالفت نداشتند در دل نيشخندي به اين سخن زدند ولي امروز شاهد شكستهاي رژيم غاصب صهيونيستي هستيم.

وي با اشاره به مشكلات و فشارهاي اقتصادي در جامعه اظهار كرد: ما منكر اين تنگناها نيستيم ولي بايد توجه داشت كه روزي دهنده واقعي خداوند است و بايد با نيت خالص به دنبال عمل درست باشيم و عمر خود را درگير مسائل دنيوي و روزانه نكنيم.

شهردار تهران در ادامه گفت: آرمانهاي انقلاب اسلامي و منش مبارزه با استكبار بايد در مذاكرات هسته اي حاكم باشد.

قاليباف افزود: امروز راه مذاكره از مبارزه مي گذرد و مذاكره منهاي مبارزه به معناي ذلت است.

شهيد ابوالفضل رفيعي در سال 1334 در روستاي سيج مشهد ديده به جهان گشود.

وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل علاقه زياد به امام راحل راهي قم شد و پس از تشكيل سپاه پاسداران به عضويت سپاه قم در آمد و به محافظت از بيت امام راحل پرداخت.

شهيد رفيعي با شروع جنگ تحميلي عازم جبهه هاي نبرد شد و مسئوليت هاي مختلف را به عهده گرفت كه آخرين آنها جانشيني فرماندهي لشكر پنج نصر بود.

اين شهيد در عمليات خيبر خوش درخشيد و سرانجام در دوازدهم اسفند ماه سال 1362 در منطقه هورالهويزه به ديدار معبود شتافت.

شهيد رمضانعلي عامل نيز در سال 1340 در محله عامل مشهد متولد شد و پس از پيروزي انقلاب، به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد و سال 59 به عنوان محافظ بيت امام راحل به جماران اعزام و از نزديك با زندگي و شخصيت رهبر كبير انقلاب اسلامي آشنا شد.

وي با شروع جنگ تحميلي به جبهه اعزام و در سال 1360 در مناطقي چون بستان، چزابه و دب حردان، به عنوان فرمانده گردان، مشغول انجام وظيفه شد و در همين دوران در ايستگاه حسينيه، از ناحيه پا مجروح شد.

وي در عمليات مسلم بن عقيل در سال 1361 در حالي كه فرماندهي گردان را به عهده داشت به سختي مجروح شد و پس از انتقال به مشهد در بيمارستان قائم (عج) بستري و مورد عمل جراحي قرار گرفت.

شهيد عامل پيش از بهبودي دوباره به جبهه بازگشت و به عنوان جانشين فرمانده تيپ امام صادق (ع)، عمليات والفجر مقدماتي، والفجر يك و دو را هدايت كرد.

وي در عمليات خيبر در جايگاه فرمانده تيپ امام صادق (ع)، رشادت هاي بسيار از خود نشان داد و پس از عبور دادن نيروهاي تحت فرماندهي خود از هورالهويزه و تصرف پاسگاه ها و جاده هاي ارتباطي عراق، سرانجام در پنجم اسفند ماه سال 1362 از ناحيه سر مجروح و به فيض عظيم شهادت نائل آمد.

2095/ 6053/1772
۰ نفر