۷ اسفند ۱۳۹۳، ۲۳:۲۳
کد خبر: 81521892
T T
۰ نفر
بهره برداري از شبكه نسل چهار تلفن همراه در قشم آغاز شد

قشم – ايرنا – بهره برداري از شبكه نسل چهار تلفن همراه پنجشنبه بطور رسمي در جزيره قشم و باحضور مسوولان ، اصحاب رسانه هاي قشم و بندرعباس آغاز شده است.

به گزارش ايرنا مديركل پروژه هاي شركت خدمات ارتباطي ايرانسل راه اندازي اين شبكه را سرآغاز توسعه پهن باند همراه در اين جزيره خواند و گفت: اين توسعه كليد توسعه قشم خواهد بود كه داراي ظرفيت هاي عظيم در عرصه هاي تجاري، گردشگري و صنعتي است.

محمد رضا منصوري با تشريح ظرفيت هاي جزيره قشم به ويژگي‌هاي اين جزيره اشاره كرد و گفت : جزيرۀ قشم يكي از بزرگترين قطب هاي گردشگري ايران است و با وجود معافيت‌هاي گمركي گسترده و خدمات پولي و مالي انعطاف پذير يكي از مراكز پررونق بازرگاني كشور نيز محسوب مي شود.

به گفته وي، جزيرۀ قشم به دليل قرار گرفتن در مسير كريدور شمال – جنوب و مجاورت با تنگۀ هرمز موقعيت استراتژيك ترانزيتي دارد و همچنين با وجود معافيت مالياتي 20 ساله و امكان مالكيت خارجي 100درصدي، بهشت سرمايه گذاري در كشور است.

وي انتخاب قشم به عنوان هفدهمين شهر ايران براي راه اندازي شبكه نسل چهار تلفن همراه را نشانه اهميت بالا اين جزيره براي اقتصاد ايران اسلامي خواند و گفت: بعد از بندرعباس و كيش، قشم سومين شهر استان هرمزگان است كه اين امكان ارتباطي فوق العاده ارزشمند و تاثيرگذار برخوردار مي شود.

مديركل پروژه هاي شركت خدمات ارتباطي ايرانسل درباره‌ي وضعيت خدمات اين شركت در استان هرمزگان گفت: درحال حاضر ايرانسل گسترده ‌ترين پوشش شبكه را در خليج فارس و جزاير ايراني دارد و به غير از شهر بندرعباس و جزاير كيش و قشم، بندر كنگ، گچين و درگهان نيز تحت پوشش نسل سوم ايرانسل قرار دارند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود نقش نسل چهارم اينترنت تلفن همراه را در اقتصاد، توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور، پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي، فرهنگ، اقتصاد فرهنگي و شبكه‌ ملي اطلاعات مهم ارزيابي كرد و درباره تاثيرات اقتصادي آن گفت: هر 10 درصد افزايش ضريب نفوذ پهن‌ باند منجر به 38.1 درصد رشد در توليد ناخالص ملي مي‌شود و به ازاي هر يك درصد افزايش ضريب نفوذ پهن باند، نرخ اشتغال دو درصد و نرخ بهره‌وري در توليد 13 درصد افزايش مي يابد.

منصوري درباره‌‌ روند توسعه‌ فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور گفت: اينترنت پهن باند بر تقاضاي بازار، روند فناوري و حركت در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز 20ساله تغيير ايجاد خواهد كرد.



*پهن‌باند و تحقق چشم‌انداز 20 ساله

وي با اشاره به روند توسعه پهناي باند در جريان تحقق چشم‌انداز بيست ساله كشور، نهادينه‌سازي براي توسعه و توليد علم و تحقيقات، افزايش سهم توليد ناخالص ملي در توليدات علمي، توسعه و تقويت جنبش نرم‌افزاري و تاكيد بيشتر بر رويكردهاي نوآورانه و تحقق رشد اقتصادي سريع، ثابت و پيوسته را از جمله مزاياي توسعه باندپهن عنوان كرد.

منصوري همچنين با اشاره به تاثير بهره‌گيري از اين تكنولوژي بر اقتصاد مقاومتي گفت: باتوجه به اطلاعات ارائه شده و براساس تجارب بين‌المللي، بخشي از اهداف اقتصاد مقاومتي با توسعه شبكه پهن باند محقق خواهد شد، چراكه اين تكنولوژي بر كاهش وابستگي به نفت، اصلاح الگوي مصرف، ايجاد تحرك، پويايي و بهبود شاخص‌هاي كلان، توانايي مقاومت در برابر عوامل تهديدزا، تكيه بر ظرفيت‌هاي داخلي، رويكرد جهادي، مردم محوري، امنيت اقلام راهبردي و اساسي، فساد ستيزي و دانش محوري تأثيرگذار است.

با راه‌اندازي شبكه نسل چهارم ايرانسل براي اولين بار در ايران، مشتركين تلفن همراه و كاربران خدمات باند پهن همراه كشور مي‌توانند اينترنتي با كيفيت جهاني را تجربه كرده و با استفاده از سيم‌كارت‌هاي Usim به عنوان سيم‌كارت‌هاي نسل جديد ايرانسل، خدمات 4G را جايگزين ساير روش‌هاي دسترسي به اينترنت كنند.

نسل چهارم تلفن همراه تمام قابليت‌هاي جديد ‌ترين گوشي‌هاي موجود در بازار را پشتيباني مي‌كند و با استفاده از اين خدمات امكان دريافت و مشاهده فايل‌هاي ويدئويي با كيفيت HD، بازي به صورت آنلاين و بدون تاخير زماني، استفاده همزمان براي چند كاربر بدون كاهش كيفيت خدمات، استفاده از برنامه‌هاي كاربردي (اپليكيشن) و محصولات و خدمات مبتني بر اينترنت با سهولت و كيفيت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

ك/21871/6048 **1917
۰ نفر