۷ اسفند ۱۳۹۳، ۲۲:۳۶
کد خبر: 81521864
T T
۰ نفر
یك روزنامه هندی:تلاش مخفیانه هند برای خرید تجهیزات نظامی  از آفریقای جنوبی

دهلی نو-ایرنا- یك روزنامه هندی روز پنجشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش دارد كه هند قصد داشته است كه به صورت محرمانه از آفریقای جنوبی تجهیزات حساس نظامی را از شركت های وابسته به موساد، خریداری كند.

به گزارش ایرنا، روزنامه ایندین اكسپرس نوشت:طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان های اطلاعاتی ،تحقیقات اولیه نشان می دهد كه هند در لیست خرید تجهیزات نظامی خود قصد داشته است تا به تجهیزات هسته ای ، شیمیایی، لیزر و سایر تكنولوژی ها و ابزار نظامی در بازار آفریقای جنوبی دست یابد.

این مدارك كه شامل اطلاعات مختلف مبنی بر علاقه سازمان های اطلاعاتی گوناگون از سال 2006 تا 2014 میلادی می شوند، نشان می دهد كه در سال 2013، زمانی كه شیمون پرز رییس وقت رژیم صهیونیستی از برنامه هسته ای ایران اظهار نگرانی كرد و از هند خواست كه در این مورد بی طرف نماند، یك نماینده ناشناس تل اویو برای فروش اسلحه از طریق آفریقای جنوبی با هند در ارتباط بوده است.

مدارك به دست آمده حاكی از این است كه یك نماینده رژیم صهیونیستی به عنوان رابط میان تل اویو و سایر كشور ها مانند هند عمل می كند.

یك منبع هندی نوشت هرچند كه این كشور دارای روابط تجاری بسیار عالی با آفریقای جنوبی است اما هند می داند كه افریقای جنوبی تكنولوژی و تجهیزات حساس را به دو دلیل به این كشور نمی فروشد. بنابرین هند تصمیم گرفته است تا با برقراری یك سیستم جایگزین تكنولوژی و تجهیزات حساس نظامی را به صورت محرمانه از اسرائیل دریافت كند.

بنابراین هند برای دریافت تجهیزاتی مانند اخطار اولیه و سیستم شلیك موشك با نماینده رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی تماس گرفته است و این فرد با موساد سازمان اطلاعاتی اسرائیل روابط بسیار نزدیك دارد. همچنین این فرد دارای یك شركت است كه توسط اعضای پیشین موساد اداره می شود.

در مدارك بدست آمده اسامی تمام افراد دخیل برای به خطر نیفتادن ماموران مخفی و مردم عادی حذف شده است.

تنها در یك دهه گذشته، فروش تجهیزات نظامی اسرائیل به هند از مرز 10میلیارد دلار گذشت.

در سال 2013 رژیم صهیونیستی دومین كشور بزرگ فروشنده سلاح به هند شد این درحالی بود كه در سال 2009 این كشور توانست با پیشی گرفتن از روسیه به عنوان بزرگترین كشور تامین كننده سلاح برای هند قرار بگیرد.

هم اكنون روسیه بزرگترین فروشنده سلاح به هند است.

*آساق*5 *267*1600 **1917

سرخط اخبار جهان