۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۵۸
کد خبر: 81521687
T T
۰ نفر
عادل فردوسي پور:فوتبال مي تواند به عنوان مصلح جامعه عمل كند

اهواز - ايرنا - مجري برنامه تلويزيوني 90 و گزارشگر فوتبال از اين رشته به عنوان فرصتي براي اصلاح جامعه و صلح يا تهديدي براي جامعه براي جنگ و كودتا ياد كرد.

به گزارش ايرنا، عادل فردوسي پور پنجشنبه در سالن آمفي تئاتر دانشكده علوم دانشگاه شهيد چمران اهواز و نشست پرسش و پاسخ دانشجويان و آيين رونمايي از چاپ پنجم كتاب فوتبال عليه دشمن نوشته سايمون كوپر، اظهار كرد: اين كتاب، فوتبال را از منظر اجتماعي، سياسي بررسي كرده است.

وي ادامه داد:سايمون كوپر نويسنده اين كتاب به كشورهاي مختلف از جمله شوروي سابق و اوكراين سفر كرده و فوتبال را از نظر سياسي، اجتماعي مورد بررسي قرار داده است.

وي در خصوص نام كتاب نيز، گفت:در فصل هاي مختلف كتاب به اين موضوع اشاره شده است كه اين رشته مي تواند منادي صلح شود يا باعث جنگ و كودتا شود.

فردوسي پور در پاسخ به اين سوال كه آيا كتاب فوتبال عليه دشمن مي تواند راهكاري براي حل برخي از مشكلات در زمينه فوتبال يا مناقشات اجتماعي باشد نيز، افزود:از كتاب بايد در حد خودش انتظار داشت و نبايد انتظار داشته باشيم كه كل نگاه يا رويكرد جامعه را تغيير دهد.

اين گزارشگر فوتبال در پاسخ به سوالي در زمينه حاشيه اي شدن برنامه 90 نيز، گفت: رسالت اين برنامه، بررسي شفاف موضوعاتي است كه در زمينه فوتبال كشور رخ داده است و اگر ميزان پرداختن به اين اتفاق ها بيشتر شده بايد اين گلايه را از سرشت حاكم بر فوتبال كشور داشته باشيم.

هنرمند سينما و تلويزيون نيز در اين نشست از دانشگاه شهيد چمران اهواز به عنوان افتخار كشور و استان خوزستان ياد كرد.

فاطمه معتمد آريا اين دانشگاه با معماري درخشان، از دانشجويان فهيم و باهوشي برخوردار است.

وي افزود: اين دانشگاه از نوابغي برخوردار است كه بسياري از آنها به عنوان افتخار كشور بوده و هستند.

معتمد آريا در خصوص كتاب ترجمه شده از سوي عادل فردوسي پور نيز، گفت: به دانشجويان توصيه مي كنم كه اين كتاب را حتما مطالعه نمايند و كتابخانه دانشگاه آن را در ليست كتاب هايش قرار دهد.

اين بازيگر سينما و تلويزيون با بيان جايگاه و اهميت فوتبال در ميان مردم اضافه كرد: فكر مي كنم در مملكت ما فوتبال شكل صلح و آرامش به خود گرفته و خشونت بين طرفداران كمتر شده است.

وي اظهار كرد: فوتبال در بسياري از نقاط دنيا از مرز يك ورزش فراتر رفته و بخشي از حيات و هويت فرهنگي يك كشور را رقم مي زند.

اين هنرمند سينما و تلويزيون در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر پايين بودن سطح فوتبال زنان گفت: شايد خوزستان اولين استان پيشگام در اين زمينه شود و امروز مردان و زنان موازي با هم حركت مي كنند و بسياري از كارهاي مربوط به مردان امروز به دوش زنان است.

وي در خصوص وضعيت رودخانه كارون و محيط زيست نيز، اظهار كرد:هنگام گذر از كنار رودخانه كارون متوجه شدم كه شايد بدون اغراق، اين رودخانه يكي از زيباترين مناظر شهري را ايجاد كرده است اما متاسفانه اين فضا با پلاستيك و بطري، نامناسب و آلوده شده است.

معتمد آريا از حاضران در اين نشست به نمايندگي از مردم خوزستان قول گرفت كه هرگز هيچ زباله اي را روي زمين رها نكنند.

اين هنرمند سينما و تلويزيون خاطرنشان كرد: فردا به عنوان ميهمان، اين سرزمين ميهمان نواز را با اختتاميه بي نظير جشنواره بين المللي فيلم هاي علمي اهواز ترك مي كنم و اين خداحافظي سلامي دوباره براي سال آينده است.

جشنواره بين المللي فيلم هاي علمي اهواز از سوم اسفند ماه با اكران فيلم هاي علمي در اهواز آغاز شده است.

208 فيلم شامل 137 فيلم خارجي و 71 فيلم ايراني براي نمايش در جشنواره بين المللي فيلم هاي علمي اهواز تعيين شده است.

مسابقه بين الملل اين جشنواره شامل هفت بخش است كه در اين بخش ها 38 فيلم ايراني و 60 فيلم خارجي از كشورهاي مختلف به معرض نمايش علاقه مندان گذاشته شده است.

بخش خارج از مسابقه شامل برنامه هاي بزرگداشت، مرور بر آثار، نمايشگاه ويژه، بخش سينما و فوتبال، سينماي علمي براي كودك و نوجوان و برنامه هاي جنبي است.

آيين پاياني جشنواره، جمعه هشتم اسفند در محل شهرك نفت، مجتمع فرهنگي و هنري امام رضا (ع) برگزار مي شود.

3004/6125