۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81521542
T T
۰ نفر
تصفيه ‌خانه فوري اضطراري آب قم با حضور وزير نيرو به بهره ‌برداري رسيد

قم- ايرنا- تصفيه ‌خانه فوري اضطراري شماره سه آب قم روز پنجشنبه در دومين روز سفر هيات دولت به قم با حضور وزير نيرو به بهره ‌برداري رسيد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت آب و فاضلاب قم، مديرعامل اين شركت در حاشيه اين مراسم گفت: اين تصفيه‌خانه در كمتر از 10 ماه و با ظرفيت 600 ليتر در ثانيه احداث و راه ‌اندازي شده است.

عبدالحميد توكلي بينا افزود: قبل از احداث اين پروژه، ظرفيت تصفيه‌ خانه آب قم چهار هزار ليتر بر ثانيه بود كه با احداث تصفيه‌ خانه جديد اين ميزان به چهار هزار و 600 ليتر بر ثانيه رسيد.

وي با اشاره به در دست ساخت بودن تصفيه‌ خانه اصلي آب قم با بهره‌ مندي از تسهيلات بانك توسعه اسلامي، گفت: تصفيه‌ خانه ‌هاي فوري و اضطراري جهت تصفيه آب مورد نياز شهر تا هنگام تكميل تصفيه‌ خانه اصلي در مدار بهره ‌برداري خواهد بود.

وي هزينه احداث اين تصفيه‌خانه را 20 ميليارد ريال اعلام كرد و يادآور شد: مجموعه تصفيه‌خانه ‌هاي آب قم، آب مورد نياز شهرهاي قم، سلفچگان، قنوات كهك و شهرك‌ هاي صنعتي و مجتمع 80 روستا را تامين مي‌ كند.

وزير نيرو پس از افتتاح اين تصفيه‌ خانه، از تصفيه‌ خانه اصلي قم كه با بهره ‌مندي از تسهيلات بانك توسعه اسلامي در حال ساخت است و همچنين يكي از رينگ‌ هاي اصلي آب قم و برخي از پروژه ‌هاي آب و فاضلاب روستايي بازديد كرد.

حميد چيت چيان در پايان برنامه ‌هاي خود در جلسه شوراي انسجام ‌بخشي صنعت آب و برق قم حضور يافت و به بررسي مشكلات و چالش ‌هاي پيش روي صنعت آب و برق قم پرداخت.

رييس جمهوري و كاروان تدبير و اميد روز چهارشنبه وارد قم شدند.ك/1

/2085/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها