18راه جديد هوايي براي كاهش هزينه ها وزمان سفرهاي هوايي به تصويب رسيد

نوشهر - ايرنا - معاون عمليات هوانوردي فرودگاه هاي كشور گفت: در چند ماه گذشته با اقدامات تخصصي صورت گرفته از سوي متخصصان شركت فرودگاه هاي كشور 18 راه جديد هوايي در كشور به تصويب رسيد كه سهم قابل توجهي در كاهش سوخت و زمان سفرها خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ابراهيم شوشتري روز چهارشنبه در آيين افتتاح دستگاه كمك ناوبري و ساختمان ترانزيت و اداري فرودگاه نوشهر كه با حضور مديرعامل فرودگاه هاي كشور صورت گرفت، افزود: در اين فعاليت ها ايمني و كاهش هزينه ها و زمان سفرهاي هوايي براي مسافران و به ويژه كاهش مصرف سوخت، مورد توجه قرار گرفته است.

وي با اشاره به وجود 54 فرودگاه ملكي و 103 راه هوايي براي پروازهاي داخلي و بين المللي و عبوري در كشور، گفت: ايران به دليل امنيت و امكانات خوبي كه در منطقه خاورميانه دارد، در زمينه پروازهاي عبوري نقش مهمي ايفا مي كند كه اين موضوع درآمدهاي ارزي خوبي نيز براي كشور دارد.

شوشتري خاطرنشان كرد: از مرداد ماه سال جاري و پس از ناامني هاي اوكراين و عراق، تعداد پروازهاي روزانه عبوري از آسمان كشور از 500 پرواز به 900 پرواز رسيده و اكنون 70 شركت هواپيمايي بزرگ جهان از اين سرويس استفاده مي كنند كه كار بزرگي محسوب مي شود.

وي خاطرنشان كرد: بحث ظرفيت و كارايي از مواردي است كه مورد تاكيد ايكائو بوده و در حال برنامه ريزي براي آن هستيم. از سويي حمل و نقل هوايي 2 درصد از آسيب هاي زيست محيطي را به خود اختصاص داده كه بايد تلاش كنيم با اقداماتي اين ميزان را كاهش دهيم.

معاون عمليات هوانوردي فرودگاه هاي كشور با اشاره به افزايش دو برابري ترافيك هوايي در هر 15 سال در جهان، گفت: در ايران نيز بايد به طور جدي براي امنيت و توسعه برنامه ريزي كرده و زيرساخت هاي موجود را گسترش دهيم كه با اين ميزان افزايش ترافيك به خوبي مواجه شويم.

وي با اشاره به بررسي هاي نارسايي هاي موجود در برخي از بخش ها نظير ارتباطات هوانوردي، ناوبري، اتوماسيون از سال 91، گفت: راهبرد فرودگاه هاي كشور در حوزه ناوبري را تدوين كرده ايم و يكپارچگي و انسجام در طرح ها را نيز از اولويت هاي خود قرار داده ايم.

قاسم احمدي نماينده مردم نوشهر، چالوس و كلاردشت در مجلس نيز در اين آيين با تاكيد بر اينكه بايد براي توسعه و تجهيز فرودگاه هاي كشور چاره اي انديشي كرد، گفت: مجلس نگاه خوبي به مجموعه فرودگاه هاي كشور داشته و معتقد است بايد امكانات و تجهيزات موجود به روز باشد.

وي با اشاره به آسيب برخي از مردم از توسعه فرودگاه و ضرورت جبران اين آسيب ها به نحوي مطلوب، گفت: در فرودگاه نوشهر نيز بيش از 40 نفر كه اراضي داشته اند، دچار مشكل شده اند كه بايد براي آن فكري كرد.

1535/1899

سرخط اخبار استان‌ها