۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81518679
T T
۰ نفر
حمایت كمیته امداد از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار

بوشهر - ایرنا - مدیركل دفتر حمایت و سلامت كمیته امداد امام خمینی (ره) كشور گفت: این نهاد از طرح ازدواج موفق مجدد زنان سرپرست خانوار برای توانمندسازی این قشر حمایت می كند.

به گزارش ایرنا، علی محمد ذوالفقاری،سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیركل كمیته امداد استان بوشهر افزود: هم اكنون از دو میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در كشور یك‌ میلیون و 30 هزار نفر زیر پوشش حمایت های كمیته امداد هستند كه بیشتر این افراد تنها و سالمند و برخی نیز با فرزندانشان زندگی می كنند.

وی اضافه كرد: امروز موج جدیدی از زنان سرپرست خانوار كه بیشتر آنها كمتر از 50 سال سن دارند در كشور وجود دارد كه طرح ازدواج مجدد موفق برای آنها اجرا می شود.

ذوالفقاری بیان كرد:نقش كمیته امداد در طرح ازدواج موفق مجدد زنان سرپرست خانوار حمایت‌گرانه، مشاوره‌ای، تسهیل‌گر و بدون ورود مستقیم به موضوع و جزییات مترتب بر آن است.

وی با تاكید بر این‌كه تبلیغات و اقدامات كمیته امداد برای ازدواج مجدد، فقط معطوف به زنان سرپرست خانواده است گفت: طرح ازدواج مجدد زنان سرپرست تحت پوشش كمیته امداد از دو سال پیش آغاز شده و تاكنون پنج هزار زن سرپرست خانوار موفق به ازدواج مجدد شده‌اند.

ذوالفقاری اظهاركرد: معتقدیم ازدواج مجدد نیاز هر زن سرپرست خانوار با هر شرایط اقتصادی است اما نارضایتی فرزندان، تعیین تكلیف‌نشدن ازدواج قبلی، بیماری، نبود امكان ارتباط تعاملی مطلوب درجامعه برای معرفی وارایه نقطه نظربه‌ طرف مقابل، نداشتن شناخت ازطرف مقابل، ترس از شكست به دلیل مشكلات ازدواج اول، نداشتن توان اقتصادی و آمادگی نداشتن خانواده این افراد از مهم‌ترین مشكلات پیش روی آنان است.

وی با بیان اینكه دو بسته تشویقی برای حمایت از این طرح به استان ها ابلاغ شده است گفت: براساس این بسته ها اگر یك زن سرپرست خانوار ازدواج كند، پس از ازدواج نیز خدمات كمیته امداد برای او قطع نمی شود.

ذوالفقاری بیان كرد:همچنین اگر همسر آینده این زن بیكار باشد، می‌تواند از وام اشتغال كمیته امداد استفاده كند.

وی درباره سالمندان اظهاركرد: از شش میلیون سالمند موجود در كشور یك میلیون و 500 هزار نفر زیرپوشش خدمات كمیته امداد قرار دارند كه از این تعداد 41 هزار نفر زمین گیر هستند.

ذوالفقاری، تنهایی، مسكن نامناسب، بهداشت و درمان و داشتن فرزندان صغیر در فضای سالمندی را از جمله مشكلات این قشر عنوان كرد.

مدیركل دفتر حمایت و سلامت كمیته امداد كشور در باره ایتام گفت: هم اكنون 240 هزار یتیم در كشور زیر پوشش این نهاد هستند و 700 هزار حامی مسوولیت آنان را برعهده دارند.

وی گفت: 10 هزار یتیم نیز دركشورهر دو والدین خود را از دست داده اند و زیر پوشش كمیته امداد هستند.

ذوالفقاری، توانمندسازی مددجویان، نوگرایی، استفاده از نرم افزارهای جامع حمایتی برای نشان دادن فقردر ابعاد مختلف، چابك سازی و رویكرد علمی، توانمندسازی اجتماعی، مشاركت مردم دربرطرف كردن فقر در جامعه از طریق راه اندازی شبكه های نیكوكاری و توانمندسازی مددجویی را از جمله سیاست های كمیته امداد عنوان كرد.

وی با بیان این كه هم اكنون 20 هزار مددجوی كمیته امداد بیمار صعب العلاج هستند ادامه داد: این نهاد هم اینك 240هزار بیمه شده اجتماعی، 140 هزار بیمه شده صندوق بیمه روستایی، 24هزار نفر نیز درطرح طاها ثبت نام شده اند كه بخشی از اعتبارات طرح اكرام برای آنان ذخیره در سن 18 سالگی در اختیار آنها گذاشته می شود.

ذوالفقاری اضافه كرد: وجود توانمندسازی فكری در كنار توانمندسازی اقتصادی ضروری است زیرا درغیر این صورت كار و برنامه ها هدر می رود.

وی گفت: هم اكنون چهار میلیون نفر در قالب یك میلیون و 780هزار خانوار و 600 هزار خانواده مددجوی تك و چند خدمتی از 120 نوع خدمت شناسایی شده در كمیته امداد بهره مند می شوند.

مدیركل دفتر حمایت و سلامت كمیته امداد كشور افزود: علاوه براین سه میلیون نفر روزانه برحسب نیاز از كمیته امداد خدمات دریافت می كنند.

در این آیین احمد لطفی به عنوان سرپرست كمیته امداد استان بوشهر معرفی و از خدمات فرید محبی تقدیر شد. ك/2

6047/6043 / 1876
۰ نفر