۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴
کد خبر: 81518436
T T
۰ نفر
سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی 48 هزار میلیارد تومان تعیین شد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب تبصره 21 لایحه بودجه سال 94 كل كشور مقرر كردند: سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 48 هزار میلیارد تومان باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 كل كشور تبصره 21 این لایحه را كه درباره سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است، تصویب كردند.

محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور پس از تصویب این تبصره در جمع خبرنگاران اظهارداشت كه براساس این مصوبه قیمت حامل های انرژی در سال آینده افزایش نمی یابد.

نمایندگان امروز ابتدا به بررسی افزایش سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به 62 هزار میلیارد تومان پرداختند اما با این افزایش مخالفت كردند.

به گفته نوبخت با توجه به درآمد 31 هزار میلیارد تومانی ناشی از اجرای این قانون در سال جاری پذیرش پیشنهاد 62 هزار میلیارد تومان به معنای افزایش دو برابری قیمت حامل های انرژی است.

پیش از قرائت تبصره 21 لایحه بودجه سال 94 كل كشور برای رای گیری، حجت الاسلام حسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد كه قیمت بنزین آزاد برای تامین درآمد دولت به 12 هزار ریال افزایش یابد تا بر این اساس به اقشار آسیب پذیر فشاری وارد نشود.

وی ادامه داد: دولت از این محل 480 هزار میلیارد تومان بیشتر نمی شود اما با افزایش قیمت بنزین به یك هزارو 200 تومان در هر لیتربصورت آزاد می توان بالاتر از آن را بدست آورد.

محمدرضا باهنر كه ریاست جلسه علنی را برعهده داشت نیز از نمایندگان خواست كه نظر خود را درباره این پیشنهاد ارایه دهند كه نمایندگان آن را تصویب نكردند.

پس از آن محمد دهقان نقندر پیشنهاد داد كه یارانه خانوارهای با درآمد بیش از 3 میلیون و 600 هزار تومان را دولت قطع كند كه این پیشنهاد هم با مخالفت كمیسیون تلفیق مواجه شد و نمایندگان نیز با آن مخالفت كردند.

در نهایت بخش درآمدی تبصره 21 بر این اساس تصویب شد.

براساس این مصوبه، درآمد حاصل از اجرای مفاد مواد یك و سه قانون هدفمندی یارانه‌ها در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی و آب و فاضلاب در سال 94 تا مبلغ 480 هزار میلیارد ریال معادل 48 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

همچنین در بند د نیز نمایندگان مصوب كردند كه صددرصد منابع حاصل از افزایش قیمت برق و آب در سال‌های 93 و 94 به حسابی خاص نزد خزانه‌داری كل كشور واریز شود.

سیام**9103**2021**9254**9121**1336

سرخط اخبار سیاست