۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱
کد خبر: 81518306
T T
۰ نفر
آغاز دومين المپياد امداد و نجات هلال احمر كشور در طبس

بيرجند - ايرنا - دومين المپياد امداد و نجات جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با حضور تيمهاي 31 استان در طبس آغاز شد.

به گزارش ايرنا، مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي دوشنبه شب در مراسم شروع اين المپياد گفت: هدف از برگزاري المپياد ارائه خدمات بهينه امداد و نجات به آسيب ديدگان و مصدومان حوادث و سوانح و نيز ارتقاي سطح علمي و عملياتي تيم هاي امداد و نجات است.

جواد خامسان با بيان اينكه سرعت، مهارت و قدرت سه مولفه مورد نظر در المپياد است، افزود: شركت كنندگان در چهار رشته اسكان اضطراري، نجات از آوار، نجات در حوادث جاده اي و نجات از ارتفاع و فضاهاي معلق، به رقابت مي پردازند.

وي گفت: از هر استان حدود 20 نفر به اين المپياد اعزام شده اند كه 16 نفر از آنها اعضاي تيم ها را تشكيل مي دهند.

خامسان با اشاره به تشكيل معاونت‌ها و كميته هاي مختلف براي برگزاري منظم تر المپياد افزود: در اين خصوص چهار معاونت و بيش از 15 كميته تشكيل شده است.

وي با بيان اينكه 110 امدادگر و پرسنل هلال احمر استان خراسان جنوبي در برگزاري المپياد مشاركت دارند، گفت: با برگزاري مسابقات مختلف امداد و نجات به عنوان حلقه اي از زنجيره مديريت بحران، با كارايي و اثربخشي منابع و تجهيزات مقابله با موقعيت هاي اضطراري بيشتر آشنا مي شويم.

خامسان با اشاره به برگزاري نخستين دوره المپياد در سه سال قبل در اصفهان، افزود: برخورداري از آب و هواي مناسب، جاذبه هاي گردشگري منحصر به فرد طبس و فراهم بودن زيرساخت هاي كافي از جمله دلايل انتخاب اين شهر براي ميزباني دومين المپياد است.

وي گفت: سامانه اينترنتي جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي به آدرس www.sk-rcs.ir نيز با جديد ترين خبر هاي المپياد در اختيار عموم مردم قرار مي گيرد.

المپياد امداد و نجات جمعيت هلال احمر تا هشتم اسفند ادامه دارد.

6121/6054/ 6508
۰ نفر