۵ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۰۲
کد خبر: 81518117
T T
۰ نفر
33 كتابخانه خراسان شمالي به مديريت كتابخانه هاي عمومي كشور متصل شد

بجنورد - ايرنا - مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي گفت: 33 كتابخانه عمومي اين استان به نرم افزار مديريت كتابخانه هاي عمومي كشور متصل شد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين اداره كل، علي رحيمي اظهار كرد: اين سامانه به عنوان شبكه جامع كتابخانه هاي عمومي كشور، امكان امانت، عضويت و جست وجو در تمامي كتابخانه هاي موجود در شبكه را براي كاربران خود به آساني فراهم مي كند.

وي افزود: 25 باب كتابخانه شهري و هشت باب كتابخانه روستايي به اين سامانه متصل شده اند.

وي گفت: اين كتابخانه ها به ترتيب هفت باب در شيروان، پنج باب در بجنورد، چهار باب در اسفراين سه باب در جاجرم و مابقي نيز در راز ، فاروج، گرمه، مانه و سملقان است.

رحيمي افزود: با استفاده از اين سامانه مي توان هر كتابخانه اي را در هر نقطه كشور كه متصل به اينترنت باشد، جست و جو كرد و از انبوه كتب موجود در آن ها مطلع شد.

مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي گفت: با اين سامانه مي توان در كوتاه ترين زمان به نرم افزاري جامع و در عين حال متناسب با نيازهاي يك كتابخانه عمومي و كاربران دسترسي پيدا كرد.

وي افزود: امكان جست وجو، تمديد و رزرو كتاب توسط اعضا از طريق اينترنت و امكان مديريت تمامي امور كتابخانه اي و گزارش گيري از اين سامانه وجود دارد.

وي گفت: استفاده از برخي از امكانات همچون عضويت سراسري و امانت بين كتابخانه اي مزاياي ديگر اين طرح است كه در آينده از طريق اين نرم افزار عملي خواهد شد.

در استان 867 هزار نفري خراسان شمالي 64 باب كتابخانه عمومي شهري و روستايي وجود دارد كه 44 كتابخانه نهادي و 14 كتابخانه مشاركتي هستند.ك/1

3007/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها