۴ اسفند ۱۳۹۳، ۲۳:۳۷
کد خبر: 81517935
T T
۰ نفر
تحركات ارتش صهیونیستی درجنوب لبنان/ تیراندازی به سوی كشاورزان لبنانی

بیروت – ایرنا – نیروهای ارتش صهیونیستی عصر دوشنبه تحركات خود در شمال فلسطین اشغالی هم مرز با جنوب لبنان را افزایش داده و به سوی كشاورزان لبنانی تیراندازی كردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای یگانی از ارتش صهیونیستی مستقر در شهرك صهیونیست نشین افافیم با سلاح جنگی به سوی كشاورزان لبنانی كه در زمین های خود در منطقه مارون الراس در جنوب لبنان مشغول كار بودند، تیراندازی كردند.

در بیانیه ارتش لبنان با بیان اینكه این اقدام ارتش صهیونیستی با هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان در حال پیگیری است، خاطرنشان شده كه به كشاورزان لبنانی صدمه ای وارد نشده است.

زمین های كشاورزی اهالی شهرك مارون الراس در حاشیه نوار مرزی قرار دارد كه یك سنگر دیده بانی ارتش صهیونیستی بر آن مشرف است.

بعداز این تیراندازی ، جنگنده های ارتش صهیونیستی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

رسانه های صهیونیستی علت تیراندازی به سوی كشاورزان لبنانی و پرواز جنگنده های صهیونیستی بر فراز منطقه را كه همزمان با بازدید اسحاق هرتزوگ رییس حزب كار به همراه تریپی لیونی وزیر دادگستری سابق و عاموس گلعاد نامزد حزب كار برای وزارت جنگ اسراییل از شهرك های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی صورت گرفت، تامین امنیت آنها اعلام كردند.

براساس این گزارش، هرتزوگ در جریان این بازدید ، از تصمیم های امنیتی و نظامی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بشدت انتقاد كرد و اقدامات او را عامل عملیات اخیر حزب الله در كشتزارهای اشغالی شبعا دانست.

وی تاكید كرد كه نتانیاهو در رویارویی با حماس در نوار غزه شكست خورده و به قدرت بازدارندگی اسراییل در رویارویی با حزب الله لبنان هم آسیب جدی وارد كرده است.

هرتزوگ خاطرنشان كرد كه كابینه نتانیاهو شكست امنیتی خورده است.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد كه نیروهای دشمن صهیونیستی از ساعت 17:30 دوشنبه در داخل كشتزارهای اشغالی شبعا با استفاده از سلاح های سنگین از جمله توپخانه مبادرت به برگزاری رزمایش كرده اند.

سه فروند هواپیمای شناسایی بدون سرنشین ارتش صهیونیستی نیز با نقض حریم هوایی لبنان دست به اقدامات شناسایی در بیشتر مناطق این كشور زدند.

خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان