۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81515400
T T
۰ نفر
برف و كولاك شديد خودروها را در گردنه هاي تكاب زمين گير كرد

مهاباد - ايرنا - بارش برف و كولاك شديد در محورهاي ارتباطي شهرستان تكاب در جنوب آذربايجان غربي موجب زمين گير شدن خودروهاي عبوري در اين محورها شد.

رييس اداره راه و شهرسازي تكاب روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سرنشينان 33 دستگاه خودرو كه در محورهاي ارتباطي اين شهرستان طي دو روز گذشته در برف و كولاك گرفتار شده بودند نجات داده شدند.

كاظم پاشايي افزود: بر اثر بارش برف شديد و كولاك در محور تكاب - ايرانخواه، 15 دستگاه خودروي سواري و يك دستگاه كاميون با حضور به موقع نيروهاي راهداري و امدادي نجات يافتند.

وي ارتفاع برف در اين محور را 30 سانتيمتر و در برخي نقاط برفگير و گردنه ها يك متر اعلام كرد.

پاشايي اضافه كرد: بارش برف همچنين موجب گرفتار شدن 10 دستگاه خودرو در محور تكاب به بيجار و 18 دستگاه نيز در محور تكاب به شاهين دژ شده بود كه توسط نيروهاي راهدارخانه هاي آن محورها نجات داده شدند.

وي ارتفاع برف در اين محورها را نيز بيش از 20 سانتيمتر اعلام كرد.

به گفته پاشايي بارش شديد برف از روز گذشته تمام محورهاي ارتباطي اين شهرستان را فرا گرفته و موجب كاهش ديد رانندگان شده و مشكلاتي را براي خودروهاي عبوري از محورهاي اين شهرستان و محورهاي روستايي به وجود آورده است.

وي اضافه كرد: برغم تداوم بارش ها و كولاك در بسياري از محورهاي تكاب با تلاش شبانه روزي راهداران مستقر در اين محورها، تمام راههاي ارتباطي اين شهرستان باز بوده و تردد در آنها جريان دارد.

رييس اداره راه و شهرسازي تكاب از رانندگاني كه قصد تردد از اين محورها را دارند خواست تا از مسيرهاي ديگري براي ادامه سفر خود استفاده كرده و در صورت تردد در اين محورها خودروهاي خود را به زنجيرچرخ و ديگر امكانات ايمني مجهز كنند.

تكاب در جنوبي ترين نقطه آذربايجان غربي و در يك منطقه سردسير و كوهستاني واقع شده است.

6185/6008
۰ نفر