۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 81514185
T T
۰ نفر

نماینده مجلس تركیه:

50 هزار تروریست مقیم تركیه شدند

۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 81514185
50 هزار تروریست مقیم تركیه شدند

استانبول- ایرنا- یك نماینده پارلمان تركیه اعلام كرد: 50 هزار تروریست خارجی طی چهار سال گذشته در راستای سیاست خصمانه دولت این كشور علیه سوریه جذب و مقیم تركیه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'یورت' ، خانم 'شفق پایو' نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق در مجلس تركیه با عنوان این مطلب از دولت تركیه سووال كرد: این افراد كه اغلب چچنی و لیبیایی هستند پس از اینكه شماری از آنان از منطقه كوبانی (عین العرب) در خاك سوریه رانده شدند در كدام شهر تركیه اقامت می كنند.

وی كه در مجلس تركیه سخن می گفت ، اضافه كرد: شمار كثیری از این تروریستها عضو گروه تروریستی داعش هستند ، هزینه‌های آنان را چه كسی می‌پردازد و چه تضمینی وجود دارد كه این افراد تهدیدی برای امنیت تركیه نخواهند شد.

این نماینده مجلس هم چنین مدعی شد، گروهی ازعناصر داعش پس از شكست اخیر در كوبانی با اطلاع سازمان اطلاعات و ارتش تركیه سلاح‌های سنگین و مهمات خود را به تركیه منتقل كردند.

'شفق پایو' با انتقاد از حمایتهای حزب حاكم عدالت و توسعه از گروه تروریستی داعش مدعی شد بخشی از اعتبارات دولت تركیه برای پناه دادن به آوارگان سوری در اختیار تروریست‌های داعش قرار گرفته است.

یكی از مقامات تركیه پیش از این از درمان بیش از 5 هزار ترروریست كه با دولت بشار اسد می جنگند، در بیمارستانهای این كشور خبر داده بود.

تركیه اخیرا توافقنامه آموزش تروریست های سوری را در خاك این كشور با آمریكا امضا كرد.

خاورم ** 2010**1566

سرخط اخبار جهان