۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 81514123
T T
۰ نفر

برگزاري رزمايش توپخانه اي كره شمالي

۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 81514123
برگزاري رزمايش توپخانه اي كره شمالي

تهران-ايرنا- كره شمالي روز شنبه از برگزاري رزمايش توپخانه اي يگان هاي ارتش اين كشور در نزديكي مرز دريايي با كره جنوبي خبرداد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از سئول، رسانه هاي دولتي كره شمالي با اعلام اين خبر افزودند كه 'كيم جونگ اون ' رهبر اين كشور نيز ازاين رزمايش توپخانه اي كه پيش از رزمايش سالانه آمريكا و كره جنوبي برگزار شده است، بازديد كرد.

طي اين رزمايش كه با آتش توپخانه و شليك راكت هاي ضد كشتي انجام شد، عمليات حمله و اشغال يك جزيره فرضي دشمن به اجرادرآمد.

گزارش ها حاكي است رهبر كره شمالي با ابراز رضايت كامل از نحوه برگزاري اين رزمايش از ارتش كشورش خواسته است تا براي هرگونه حمله احتمالي ازجانب آمريكا آماده باشد.

تحليلگران مي گويند رزمايش توپخانه اي كره شمالي دراعتراض به رزمايش سالانه آمريكا و كره جنوبي كه قرار است در اوايل ماه آينده ميلادي در شبه جزيره كره برگزار شود، انجام شده است.

كره شمالي برگزاري اين رزمايش ها را تهديدي براي صلح و ثبات اين شبه جزيره مي داند و بارها خواستار توقف آن شده است.

همچنين حضور ارتش آمريكا در كره جنوبي با 28 هزار و 500 نيرو عملا اين منطقه را به سمت بي ثباتي و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو كشور كره شمالي و كره جنوبي كه از سال 1950 ميلادي تاكنون در شرايط نه جنگ نه صلح بسر مي برند به مرز يك جنگ فراگير نزديك شوند.

آمريكا نيز كه راهبرد بازگشت نظامي به منطقه آسيا و اقيانوسيه و مهار چين را دنبال مي كند سناريوهاي گوناگوني از جمله دامن زدن به اختلافات سرزميني و برگزاري رزمايشهاي مشترك با كشورهاي منطقه به اجرا در آورده است.

آساق*5**1450*1579
۰ نفر

سرخط اخبار جهان