۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۰۰
کد خبر: 81513645
T T
۰ نفر
29 بهمن سند درخشان مردم آذربايجان در پيروي از ولايت فقيه است

تبريز - ايرنا - امام جمعه ورزقان گفت: مردم آذربايجان در پيروزي انقلاب اسلامي پيشگام بوده اند و 29 بهمن سند درخشان آنان در پيروي از ولايت فقيه است.

حجت الاسلام مسعود مهدوي در خطبه هاي نمازجمعه اين شهر افزود: قيام مردم تبريز و آذربايجان در سال 56 نشان از وفاداري مردم اين خطه به انقلاب اسلامي است.

وي گفت: سالانه در سالروز اين واقعه مهم تاريخي جمعي از مردم اين ديار ولايت مدار و هميشه در صحنه در ديدار با رهبر معظم انقلاب پيمان دوباره اي با ارزش هاي انقلاب اسلامي مي بندند و اين نشان از توجه عميق و تجليل مقام عظماي ولايت از روشنفكري و بصيرت مردم آذربايجان است.

حجت الاسلام مهدوي همچنين با اشاره به اينكه يكي از اهداف مهم حكومت اسلامي توجه به محرومان و محروميت زدايي است، از اقدامات مهم كميته امداد امام خميني (ره) در تحقق اين موضوع تقدير كرد.

وي گفت: در آستانه سال نو بايد كساني كه از توان مالي لازم برخوردارند، در فكر خانواده هاي افراد نيازمند جامعه به خصوص در روستاهاي دور افتاده شهرستان باشند.

وي يادآوري كرد: خداپسندانه است كه در شادي و نشاط خانواده هاي نيازمند سهيم باشيم كه رضايت خداوند را به دنبال دارد.

شهرستان ورزقان يكي از شهرستان هاي استان آذربايجان شرقي و مركز آن شهر ورزقان است كه از دو بخش مركزي و خاروانا تشكيل شده است.

اين شهرستان 48 هزار و 112 نفر جمعيت دارد كه چهار هزار و ۸۸ نفر آن يعني ۵/۸ درصد در مركز شهرستان ساكن هستند.

اين شهرستان از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان هاي مرند و شبستر، از سمت شمال به شهرستان هاي كليبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبريز محدود شده است.

اين شهرستان سابقاً يكي از بخش هاي شهرستان اهر بوده است. نام ديگر شهرستان ورزقان ارسباران است و اين نام به دليل واقع شدن بسياري از جنگل هاي ناحيهٔ سرسبز ارسباران در اين شهرستان است.

شهرستان ورزقان 160 روستاي داراي سكنه دارد.

1756/8135/7223