۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81513215
T T
۰ نفر

داعش داروخانه های شمال تكریت را غارت كرد

۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81513215
داعش داروخانه های شمال تكریت را غارت كرد

تهران- ایرنا- یك مقام نظامی عراقی در استان ' صلاح الدین ' اعلام كرد كه عناصر گروهك تروریستی داعش، داروخانه های شمال تكریت را تعطیل كرده و تمام داروهای موجود در آن را غارت كردند.

به گزارش پایگاه خبری عراقی 'الیوم الثامن'، این مقام عراقی كه خواست نامش ذكر نشود گفت: داعشی ها دستور دادند داروخانه ها در ' الشرقاط ' بسته شود و آن ها سپس همه داروهای موجود در این داروخانه ها را به غارت بردند.

وی افزود: داعشی ها این داروها را به بیمارستان های موصل منتقل كردند تا از آن برای درمان زخمی های خود استفاده كنند.

شاهدان عینی در مناطق تحت اشغال داعش می گویند: تنها چیزی كه برای داعشی ها مهم است، حفظ موجودیت خود آنان است و در این میان اگر كسی قصد مخالفت با آنان را داشته باشد، او را به بدترین وجه ممكن مجازات می كنند.

شرقاط یكی از شهرستان های تابع استان صلاح الدین عراق است. بر اساس آمارهای سال 2004 میلادی، ساكنان این شهر بیش از 150هزار نفر بوده اند.

داعش رفتار توهین آمیزی با همه مردم و از جمله متخصصان دارد. این گروهك تاكنون ده ها پزشك را در موصل به بهانه خودداری آنان از معالجه زخمی هایشان اعدام كرده و یا زنده سوزانده اند.

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق چند روز پیش نوشت: تروریست های داعش سه پزشك عراقی را در موصل زنده سوزاندند.

منابع محلی روزشنبه گذشته اعلام كردند این پزشكان درحال مداوای یكی ازسركردگان تروریست ها بودند كه درحین عمل جراحی جان باخت.

به گفته آنان، تروریست ها نیز برای انتقام از این پزشكان، آن ها را زنده در ساحل دجله به آتش كشیدند.

خاورم **2041**1485**1010
۰ نفر