۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81513206
T T
۰ نفر

سگهای ولگردپایتخت جی پی اس دار شدند

۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 81513206
سگهای ولگردپایتخت جی پی اس دار شدند

تهران-ایرنا- مدیرعامل ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح كنترل سگ های بی صاحب گفت: با اجرای این طرح سگ های ولگرد پایتخت به ویژه كوهستان های تهران به قلاده ردیاب دار «جی پی اس » مجهز شدند.

به گزارش روزجمعه خبرنگار ایرنا «رضا قدیمی» در حاشیه مراسم زنده گیری و واكسیناسیون سگ های كوهستان دركه تهران افزود: طرح كنترل سگ ها بی صاحب در منطقه از یك سال پیش شروع شده است.

وی به فاز نخست واكسیناسیون سگ های كوستان اشاره كرد و گفت: سگ ها پس از واكسینه شدن با قلاده زرد رنگ مجهز به جی پی اس قابل ردیابی شده اند تا در فاصله زمانی متفاوت تحت درمان قرار گیرند.

قدیمی قلاده زرد رنگ را علامت سلامت سگ ها عنوان كرد و افزود: درراستای حمایت از حیوانات این طرح اجرا شده و در طول یك سال گذشته حتی یك قلاده سگ ولگرد كشته نشده است.

وی با اشاره به اینكه برای اولین سازمان های مردم نهاد و شهرداری در جهت حمایت از حیوانات اهلی از جمله سگ ها در كنار یكدیگر قرار گرفتند گفت: هم افزایی بین این دو مجموعه نوید بخش آینده روشن در راستای حمایت از حقوق حیوانات است.

قدیمی با اشاره به اینكه در طول این مدت زنده گیری و رها سازی سگ ها در طبیعت پیگیری و اجرایی شده افزود: در راستای رعایت حقوق حیوانات همكاری مشتركی از سوی شركت سازماندهی مشاغل با انجمن دیده بان حیوانات شهر آغاز شده است.

به گفته ی وی واكسیناسیون سگ های كوهستان پس از سال ها اولین اقدام مشترك بین شهرداری تهران و انجمن های مردم نهاد در حمایت از حیوانات اهلی است.

مدیرعامل شركت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اینكه فاز بعدی عملیات واكسیناسیون سگ ها در دربند انجام خواهد شد افزود: این اقدام در سایر دره ها و كوهستان ها دنبال می شود تا ضمن رعایت حقوق حیوانات با قلاده ای كه به هریك از سگ ها بسته می شود آنها را به راحتی شناسایی و در صورت لزوم مداوا و درمان كنیم.

وی با اشاره به اینكه ما حق محدود كردن زندگی سگ ها را نداریم افزود: این اقدام مشترك بین شهرداری تهران با سازمان های مردم نهاد در راستای كمك به حیوانات و فرهنگ سازی برای حمایت از حیوانات صورت گرفته است.

قدیمی با اشاره به اینكه تامین به موقع غذای سگ ها مانع از هجوم آنها به داخل شهر خواهد شد گفت: روش هایی برای جلوگیری از ورود این سگ ها به شهر و كنترل ازدیاد جمعیت شان غیر از تلف كردن به كارگرفته می شود.

وی افزود: البته تعدادی از سگ های بی صاحب پس از واكسینه شدن برای نگهبانی در اختیار برخی سازمان ها و نهادها قرار می گیرند زیرا 20 درصد از این سگ ها جزو سگ های نژاد دار محسوب می شوند.

بنابه اظهار قدیمی طرح زنده گیری سه هزار سگ از ابتدای سال جاری با 11 گروه دنبال شده و سرشماری دقیق تعداد سگ ها در آینده صورت می گیرد.

وی با اشاره به همكاری 20 سازمان مردم نهاد در حمایت از حقوق حیوانات با شهرداری تهران گفت: این انجمن ها به برای همكاری با شهرداری تهران اعلام آمادگی كرده اند.

«علی جلالی» دبیر انجمن دیده بان حیوانات شهر نیز گفت: ما نباید تنها از شهرداری خدمات دریافت كنیم بلكه باید برای بهیود امور در شهر به این مجموعه نیز كمك كنیم.

وی با اشاره به ضرورت تعامل دو جانبه بین انجمن های مردم نهاد با شهرداری تهران گفت: ما 13 گروه از دامپزشكان خود را برای واكسیناسیون سگ ها در اختیار شهرداری تهران قرار دادیم.

جلالی با اشاره به اینكه بیماری مشترك چندانی بین انسان و سگ وجود ندارد افزود: واكسیناسیون امروز نیز در خصوص برخی بیماری های مشترك بین انسان و سگ از جمله هاری صورت گرفت.

اجرای طرح مشترك واكسیناسیون و درمان رایگان سگ های محدوده كوهستان عصر روز گذشته با همكاری معاونت خدمات شهری، شركت سازماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران و انجمن های مردم نهاد با حضور اصحاب رسانه در دركه برگزار شد.

تهرام/1393/1831
۰ نفر