۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 81509999
T T
۰ نفر
صدا و سيماي كردستان از همه ظرفيت هاي موجود استفاده مي كند

سنندج - ايرنا- مديركل صدا و سيما مركز كردستان با اشاره به ظرفيت هاي مختلف استان گفت: صدا و سيماي كردستان از همه ظرفيت هاي موجود در استان از جمله زبان كردي، تنوع فرهنگي و استعدادهاي هنري منطقه استفاده مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ابوالقاسم امان اللهي روز سه شنبه در ديدار اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات و سرپرستان خبرگزاري ها و نشريات سراسري و محلي استان در سنندج، از زبان كردي به عنوان يكي از اين ظرفيت ها نام برد و افزود: در برنامه سازي هاي صدا و سيماي مركز استان، از ظرفيت زبان كردي استفاده مي كنيم.

وي بخشي از سخنان خود را به رسالت رسانه ها در دنياي امروز اختصاص داد و با اشاره به اينكه كار در رسانه رسالت سنگين و خطيري است، اظهار كرد: رسانه ها بايد براساس واقعيت هاي موجود و به دور از احساس و هيجان، در راستاي ايفاي نقش خود تلاش كنند.

او همچنين بر پيگيري مطالبات و خواسته هاي مردم در رسانه ها نيز تاكيد كرد و گفت: رسانه ملي در كردستان مي خواهد با افزايش پوشش استاني برنامه هاي خود، در راستاي انعكاس مسايل و مشكلات مردم تلاش نمايد.

مديركل صدا و سيما مركز كردستان همچنين با اشاره به اينكه برنامه ريزي براي تحقق مطالبات مردم و انتظارات مردم از صدا و سيما انجام شده است، گفت: به دنبال تغيير رويكرد و اصلاح برخي روش ها براي تحقق مطالبات مردم هستيم.

امان اللهي، جذب مخاطبان عام و خاص را از برنامه هاي صدا و سيما كردستان دانست و افزود: براي سنين مختلف و اقشار و مخاطبان خاص و عام برنامه سازي مي كنيم.

وي به راه اندازي واحد دوبلاژ صدا و سيما نيز اشاره كرد و گفت: در صدد هستيم سريال هاي فاخر فارسي را به زبان كردي سوراني دوبله و پخش كنيم.

او با اشاره به اينكه واحد خبر صدا و سيما كردستان نياز به بازنگري محتوايي و فني دارد، افزود: برنامه هاي اصلاحي و خوبي براي واحدهاي مختلف صدا و سيماي استان داريم و به تدريج اين برنامه ها را عملياتي مي كنيم.

او با تاكيد بر اينكه رسانه ها بايد در انعكاس مطالب خود انصاف را رعايت كنند، گفت: اصلاح را ابتدا از خود شروع كنيم تا كلام رسانه ها نفوذ داشته باشد.

وي گفت: صدا و سيما مركز كردستان از نقد شدن توسط صاحب نظران و رسانه ها استقبال مي كند اما اين انتقادات بايد منصفانه و به هدف اصلاح امور باشد.

امان اللهي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: شبكه استاني بايد استان محور با توزيع منصفانه شهرستاني باشد و در آن خلاقيت و نوآوري داشته باشيم تا بتوانيم مخاطبان بيشتري جذب كنيم.

او افزود: در جذب مخاطب براساس نظرسنجي انجام شده در سطح كشور جزو سه استان برتر هستيم.

وي بر استمرار جلسات با اصحاب رسانه كردستان تاكيد كرد و پيشنهاد داد در قالب كارگروه هاي تخصصي اين جلسات به صورت مرتب برگزار شود.

در اين نشست اصحاب رسانه نيز ديدگاه هاي خود را در ارتباط با بهبود كيفيت برنامه هاي صدا و سيما مطر كردند.

ابوالقاسم امان الهي كه از نيروهاي بومي استان است، دي ماه امسال به عنوان مديركل صدا و سيماي مركز كردستان منصوب شد.

او تا پيش از اين به عنوان مدير صدا و سيماي مهاباد مشغول به كار بود و در سابقه وي قائم مقام شبكه استاني صدا و سيماي مركز كردستان نيز به چشم مي خورد.ك/3

3033/1904

سرخط اخبار استان‌ها