۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۵۷
کد خبر: 81509045
T T
۰ نفر
رویارویی اتحادیه اروپا و آتن/ آلمان دولت یونان را بی مسئولیت خواند

آتن - ایرنا - اتحادیه اروپا پس از اجلاس وزیران اقتصاد و دارایی كشورهای اروپایی، به یونان هشدار داد كه تا روز جمعه خواسته های این اتحادیه را بپذیرد.

به گزارش ایرنا ازآتن، رسانه های خبری یونان روز دوشنبه، پس از اجلاس وزیران اتحادیه اروپا' یوروگروپ' در بروكسل نوشتند: وزیران اقتصادی و دارایی اتحادیه اروپا از یونان خواستند كه به تعهدات خود در قبال وام دهندگان خارجی و اتحادیه اروپا كه دولت قبلی امضاء كرده، عمل كند و تا روز جمعه وقت دارد كه تصمیم خود را در این باره اعلام كند.

وزیران اقتصاد و دارایی اتحادیه اروپا پس از پایان جلسه امروز 'یوروگروپ' در بروكسل، اعلام كردندكه آتن برنامه خاص و منطقی ارایه نكرده و تحت هیج شرایطی در حال حاضر برنامه جدیدی را نمی توان جایگزین برنامه مورد توافق بانك مركزی اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارحی با دولت قبلی یونان، كرد و تنها راه حلی كه باقی می ماند، تمدید زمان برنامه قبلی و عمل دولت جدید یونان به این توافقنامه است.

دولت یونان بارها چه قبل از برگزاری انتخابات عمومی و چه در جریان اعلام برنامه های دولت چپ گرای سی ریزا در پارلمان این كشور، اعلام كرده كه بایستی برنامه جدیدی را جایگزین برنامه قبلی كرد و به سیاست ریاضت اقتصادی خاتمه داد، بخشی از بدهی های خارجی این كشور بخشیده شود و تحت هیچ شرایطی آماده پذیرش تمدید توافقنامه بسته مالی با دولت قبلی نمی باشد.

انتخابات عمومی 5 بهمن ماه در یونان برگزار شد و حزب چپ ائتلافی سی ریزا با اختصاص كمی بیش از 36 درصد كل آراء در یونان به قدرت رسید.

اتحادیه اروپا ازآتن خواسته است كه در جلسه یوروگروپ در روز جمعه تصمیم نهایی خود در مورد دریافت كمك های مالی براساس برنامه و توافقات قبلی را رسماً اعلام كند.

وزیر اقتصاد و دارایی آلمان كمی قبل از تشكیل جلسه یورو گروپ در بروكسل اعلام كرد: برای یونانیان متاسف است و دولت چپ گرای ائتلافی این كشور، یك دولت بی مسئولیتی است.

اروپام**462**1565
۰ نفر