۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 81508539
T T
۰ نفر

افزايش ماجراجويي هاي آمريكا در شبه جزيره كره

۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 81508539
افزايش ماجراجويي هاي آمريكا در شبه جزيره كره

پكن - ايرنا - آمريكا به دنبال افزايش ماجراجويي هاي خود در شبه جزيره كره،قصد دارد نيروهاي نظامي بيشتري را به اين منطقه گسيل كند.

به گزارش ايرنا، كره جنوبي و آمريكا همه ساله اقدام به برگزاري رزمايش مشترك نظامي مي كنند و اين كشور قصد دارد به منظور برگزاري رزمايش پيش روي خود با كره جنوبي، تعداد نظاميان بيشتري را به منطقه اعزام كند.

اين خبر روز دوشنبه در حالي از سوي وزارت دفاع كره جنوبي اعلام شد كه دو كشور قرار است ماه مارس آينده مانور مشترك سالانه خود را در منطقه اي كه همواره با اعتراض شديد كره شمالي همراه است، برگزار كنند.

كره شمالي بارها خواستار توقف اين رزمايشها در شبه جزيره كره شده و اعلام كرده است اين قبيل اقدامها موجب تشديد تنش ها در اين منطقه مي شود.

با توجه به اين كه دو كره از لحاظ فني همچنان در حال جنگ بسر مي برند و بعد از پايان جنگ سال 1953 هيچ معاهده صلحي را امضا نكرده اند، به نظر مي رسد برگزاري مانورهاي سالانه موجب تشديد تنش ها در شبه جزيره كره شود.

پيونگ يانگ معتقد است، واشنگتن و سئول انجام اينگونه تمرينات نظامي را به منظور كسب آمادگي جهت حمله به كره شمالي انجام مي دهند اما آمريكا و كره جنوبي ادعا مي كنند كه انجام آن صرفا جنبه دفاعي دارد.

وزارت دفاع كره جنوبي روز دوشنبه پيش بيني كرد كه آمريكا نظاميان بيشتري را براي شركت در رزمايش نظامي سالانه با نظاميان كره جنوبي به سئول اعزام كند.

يونهاپ، خبرگزاري كره جنوبي به نقل از «كيم مين سئوك» سخنگوي وزارت دفاع كره جنوبي نوشت: حضور نظاميان بيشتر آمريكايي در رزمايش امسال نسبت به سال گذشته بعيد نيست.

با اين حال اين مقام نظامي سئول به تعداد دقيق نظاميان حاضر در اين رزمايش اشاره اي نكرد.

نيروهاي مسلح دو كشور هفته گذشته نيز در آب هاي نزديك كره شمالي اقدام به برگزاري رزمايش بازدارندگي به عنوان بخشي از تلاشهاي واهي خود براي بالا بردن آمادگي رزمي مشترك براي مقابله با تهديدات پيونگ يانگ كردند.

200 تفنگدار دريايي كره جنوبي و 20 تفنگدار آمريكايي مستقر در پايگاه «اوكيناوا»ي ژاپن در اين رزمايش در آبهاي «گنگوا» در درياي زرد شركت كردند و به اردوگاه هاي فرضي دشمن شليك كردند.

در سال 2014 ميلادي، آمريكا بيش از پنج هزار نيروي نظامي خود را براي شركت در مانور دو هفته اي به شبه جزيره كره اعزام كرده بود. در مانور سال گذشته ميان دو كشور بيش از 7 هزار و 500 نظامي كره جنوبي نيز حضور داشتند.

كره شمالي پيشتر پيشنهاد داده بود چنانچه سئول و واشنگتن اجراي مانورهاي مشترك در شبه جزيره كره را متوقف كنند، اين كشور نيز حاضر است اجراي آزمايش هاي هسته اي را به طور موقت، تعطيل كند.

كارشناسان بر اين باورند كه حضور ارتش آمريكا در كره جنوبي با 28 هزار و 500 نيرو عملا اين منطقه را به سمت بي ثباتي و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو كشور كره شمالي و كره جنوبي كه از سال 1950 ميلادي در شرايط نه جنگ نه صلح بسر مي برند، به مرز يك جنگ فراگير نزديك شوند.

آساق**1597*1579*

سرخط اخبار جهان