۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۲
کد خبر: 81507798
T T
۰ نفر
هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در كرمانشاه آغاز شد

كرمانشاه - ایرنا - هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور نمایندگان 11 كشور روز دوشنبه در فرهنگسرای كودك كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره كه تا پنجشنبه (30 بهمن ماه) ادامه دارد، قصه گویان كشورهای كلمبیا، استرالیا، امریكا، كانادا، كنیا، لبنان، ارمنستان، مراكش، فیلیپین، برزیل و سوریه حضور دارند.

مدیر اجرایی این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در چهار روز برگزاری جشنواره علاوه بر قصه گویی در چهار مركز كانون پرورش فكری، مدارس آل آقا، سماء 2 و مدرسه استثنایی كرمانشاه، در مراكز كانون شهرستان های كنگاور، صحنه، روانسر، سنقر و اسلام آبادغرب و بخش بیستون نیز قصه گویی ها اجرا می شود.

رضا موزونی افزود: در این دوره از جشنواره یك هزار و 777 قصه گو از مربیان كانون و قصه گویان آزاد كشور شركت كرده اند كه در نهایت 31 نفر شایسته احراز مقام قصه گویی شدند.

به گفته وی، همچنین از هشت قصه گوی منتخب جشنواره رضوی و یك قصه گوی منتخب مراكز فراگیر كانون، 19 قصه گوی كتابخانه ای و 11 قصه گوی خارجی تجلیل خواهد شد.

وی برگزاری 10 كارگاه و نشست تخصصی همزمان با جشنواره بین المللی قصه گویی را از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی عنوان كرد.

موزونی افزود: چگونگی استفاده از متون كهن برای قصه گویی از موضوعات مطرح شده در نشست های تخصصی جشنواره است كه با حضور قصه گویان داخلی و خارجی و مسوولان كانون پرورش فكری و كودكان و نوجوانان برگزار می شود.

وی با اشاره به هفت كارگاه ویژه جشنواره، روش استفاده از متون كهن برای قصه گویی، ویژگی های مورد انتظار از قصه گو و قصه گویی، قصه گویی از مرحله انتخاب تا اجرا به عنوان یك واسطه موثر تربیتی را موضوعات كارگاه ها عنوان كرد.

موزونی گفت: این كارگاه ها برای قصه گویان كتابخانه ای و برگزیدگان رضوی، مربیان پیش دبستانی و مهدهای بهزیستی، اساتید و دانشجویان، دانشگاه فرهنگیان كرمانشاه، معلمان پیش دبستانی و آموزش و پرورش و مسوولان فرهنگی استان در سرسرای كنفرانس خانه معلم و دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.

شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تبریز برگزار شده بود.

7459/8066
۰ نفر