۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۴۷
کد خبر: 81507358
T T
۰ نفر
ارائه آخرین دستاوردهای كشور در روز بزرگداشت فناوری فضایی

تهران- ایرنا - قائم مقام سازمان فضایی ایران گفت: آخرین دستاوردها و تجهیزات فضایی كشور روز 28 بهمن به مناسبت بزرگداشت روز فناوری فضایی با حضور دكتر حسن روحانی رییس جمهوری و سایر مسوولان به نمایش گذاشته می شود.

'حمید فاضلی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینكه این نمایشگاه كه از جمله برنامه های بزرگداشت روز فناوری فضایی است، افزود: دست اندركاران این حوزه اعم از دانشگاهیان، شركت های دانش بنیان، موسسات فناوری و پژوهشگاه ها و مراكز تحقیقاتی دستاوردهای خود را ارایه می كنند.

فاضلی ادامه داد: هرساله روز 14 بهمن مصادف با روز فناوری فضایی برنامه های مختلفی برگزار می شد كه مراسم امسال به دلیل همزمانی با پرتاب ماهواره فجر به روز 28 بهمن موكول شد.

قائم مقام سازمان فضایی ایران اصلاحات ساختاری دولت یازدهم در حوزه فضا را گامی صحیح در این مسیر دانست و گفت: هیچ یك از پروژه های صلح آمیز فضایی تعلیق یا متوقف نمی شود و این اصلاحات برای تقویت و چابك سازی صورت گرفته و با حمایت های دولت چشم انداز این عرصه روشن و امیدوار كننده است.

وی با تاكید براینكه هیچ از پروژه های صلح آمیز فضایی ایران متوقف و یا تعلیق نمی شود، بیان كرد: رییس جمهوری، دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت عملی، همگی نه تنها برادامه بلكه بر گسترش تمامی فعالیت های صلح آمیز فضایی كشور تاكید دارند.

فاضلی خاطر نشان كرد: در این اصلاحات حفظ یكپارچگی و انسجام در فعالیت های صلح آمیز فضایی ایران به خوبی دیده شده است و پیش بینی می شود با این تغییرات و گسترش حمایت ها ، فعالیت های این حوزه دانشی با تاكید بر عمق روند توسعه ای خود را ادامه دهد.

14 بهمن سال 1387 ایران اسلامی موفق به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید شد و با اولین پرتاب فضایی خود در فهرست كشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره قرار گرفت كه به این مناسبت 14 بهمن به روز ملی فناوری فضایی نامگذاری شد.

ورود این روز به تقویم ملی كشور پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ رییس جمهور به عنوان رییس این شورا، محقق شد.

به همین مناسبت هر ساله در سالگرد این روز مهم برنامه های مختلفی برگزار می شود كه جشن امسال نیز روز سه شنبه با حضور مقامات ارشد در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

علمی (4) ** 1201 **1599
۰ نفر