۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81506831
T T
۰ نفر
آزمایشگاه استانداردسازی سفال در لالجین راه‌اندازی شد

تهران- ایرنا- قائم مقام دبیرستاد توسعه فناوری های نرم وهویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی و تجهیز آزمایشگاهی، برای ارتقای محصولات سفال و سرامیك لالجین استان همدان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، هادی سیادتی در ارتباط با وضعیت سفال سازی لالجین همدان به عنوان بزرگترین مركز سفالگری ایران گفت: در حال حاضر روز به روز از میزان تولید سفالینه هایی كه شاخص لالجین همدان بوده و شامل تولیدات مصرفی كشور می شود كاسته شده است و به مرور زمان شاهد كاهش نسبی كیفیت و نقش ها هم بوده ایم.

وی افزود: با توجه به اینكه شغل اغلب مردم شهرستان لالجین سفالگری است و سالانه بخش عمده‌ای از تولیدات سفال و سرامیك این استان راهی سایر كشورها می‌شود، اگر بتوان كیفیت این محصولات را ارتقا بخشید، در این صورت می توان لالجین را محور گردشگری لحاظ كرد.

سیادتی بیان كرد: برخی مشكلات در بحث های استاندارد سفال است كه معضلاتی را در تولید و صادرات محصولات این حوزه به همراه داشته است، به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا حمایت هایی در زمینه راه اندازی و تجهیز آزمایشگاهی، برای ارتقای محصولات سفال و سرامیك لالجین دنبال كند.

علمی (1)**9340**1599
۰ نفر