۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰:۲۳
کد خبر: 81502464
T T
۰ نفر
وزير بهداشت براي بررسي ريزگردهاي خوزستان به اهواز سفر كرد

اهواز- ايرنا- وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي سه شنبه شب پس از ورود به اهواز، ازبيماران تنفسي ناشي از گردوغبار بستري در بيمارستان امام (ع) اين شهر عيادت كرد.

دكتر سيد حسن هاشمي در بيمارستان امام(ع) اهواز در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: ازطرف رييس جمهوري مامور شده ام تا به اهواز بيايم و موضوع آلايندگي اين استان را كه چند روز است تشديد شده از نزديك بررسي كرده و گزارش آن را به هيات دولت ارائه نمايم.

وي از وضعيت ارائه خدمات بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي استان خوزستان به مردم و بويژه بيماران تنفسي در روزهايي كه استان با مشكل آلودگي هواي ناشي از گرد و خاك مواجه بوده، ابراز رضايت كرد.

وي گفت: خوشبختانه مسوولان استان خوزستان از جمله استاندار، اين موضوع را با جديت و حساسيت بالايي دنبال كرده و گزارش آن را به تهران ارسال كرده اند.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاكيد كرد: دولت مصمم است تا موضوع آلايندگي هواي استان خوزستان را بطور جدي بررسي و منشا آن را پيدا كرده و در سريعترين زمان ممكن نسبت به رفع آن اقدام نمايد.

دكتر هاشمي گفت: رييس جمهوري با حساسيت، موضوع آلايندگي را دنبال مي كند و اميدوارم در نشست آتي دولت تصميمات خوبي براي رفع اين مشكل اتخاذ نماييم.

وي گفت: فردا ضمن شركت در كميته بحران استان خوزستان جمع بندي نشست را به تهران منتقل خواهم كرد تا در جلسه هفته آينده دولت مورد رسيدگي قرار گيرد.

بروز گرد و خاك در استان خوزستان طي دو هفته گذشته زندگي عادي مردم استان را مختل كرده است.

بر اساس اعلام سازمان محيط زيست خوزستان، ميزان غلظت گرد و خاك موجود در هواي اهواز و چند شهر ديگر در استان خوزستان از 9 هزار ميكروگرم بر متر مكعب عبور كرده كه 66 برابر حد مجاز است.

مدارس اهواز و 9 شهرستان استان خوزستان روز سه شنبه براي سومين روز متوالي در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطيل بود.

تمامي ادارات كل استان در اهواز نيز به دليل غلظت بالاي هوا ناشي از گرد و خاك روز سه شنبه تعطيل شد.

6064**1565
۰ نفر